Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaRy
Men när man bankat med handsläggan i 15 minuter precis som ni beskriver och bromsbackarna är nedskruvade. Vad gör ni då?
Då tar jag till kofoten. Vad gör ni?
av Kena
LaRy skrev:Men när man bankat med handsläggan i 15 minuter precis som ni beskriver och bromsbackarna är nedskruvade. Vad gör ni då?
Söker hjälp för psykiska besvär :lol:
Användarvisningsbild
av hollan
Kena skrev:
LaRy skrev:Men när man bankat med handsläggan i 15 minuter precis som ni beskriver och bromsbackarna är nedskruvade. Vad gör ni då?
Söker hjälp för psykiska besvär :lol:
ja eller ett månads kort på gymmet eller större slägga
av LaRy
Den som bankar vilt med slägga på sin Volvo behöver kanske söka hjälp. Att använda kraftfärstärkaren kofot medför att man ej behöver gå på gym i en månad eller köpa större slägga. Tack vare hävstångsprincipen lossar bromstrumman utan en svettdroppe. Lilj (ursprunglig trådskapare) är säkerligen imponerad av alla goda råd. Lilj, har du fått loss trumman?
av Lilj
LaRy skrev:Den som bankar vilt med slägga på sin Volvo behöver kanske söka hjälp. Att använda kraftfärstärkaren kofot medför att man ej behöver gå på gym i en månad eller köpa större slägga. Tack vare hävstångsprincipen lossar bromstrumman utan en svettdroppe. Lilj (ursprunglig trådskapare) är säkerligen imponerad av alla goda råd. Lilj, har du fått loss trumman?

Nu är skivan lös. Tack vare tipset här ifrån att använda en kofot så gick det relativt bra. Det luriga var att veta hur hårt man vågade dra. Använde mig av en modell större kofot. Men efter ca 5 min så small det bara till och skivan var lös. Kan även tillägga att jag bytt skivor baka flera ggr på andra bilar och det har ej varit några större problem. Några smällar med gummisläggan så har dom lossnat.

Ett stort tack
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]