- mån 05 jun 2006, 13:39
#46235
BSR verkar ha koll på graden av PPC-trim med hänsyn till typ av växellåda.
Så här står det på deras FAQ:
Motorns styrsystem arbetar efter "samma" parametrar oberoende av om det är manuell eller automat växellåda. Automatlådan "meddelar" motorstyrsystemet hur mycket vridmoment som erfordras i varje situation.
Generellt har BSR trim för bilar med automat växellåda ca 10- 30 Nm lägre vridmoment än för motsvarande modell med manuell växellåda.
På de bilmodeller som original är utrustade med en vridmomentsbegränsning uppnås fullt vridmoment först på 3:ans växel och där över.
Till de bilar BSR har utvecklat och erbjuder trim har vi också försäkrat oss om att växellådan har tillräckliga hållfasthetsmarginaler för effekt och vridmomentökningen. BSR trim har lämpliga momentbegränsningar inlagda på olika växlar/steg.
Så här står det på deras FAQ:
Motorns styrsystem arbetar efter "samma" parametrar oberoende av om det är manuell eller automat växellåda. Automatlådan "meddelar" motorstyrsystemet hur mycket vridmoment som erfordras i varje situation.
Generellt har BSR trim för bilar med automat växellåda ca 10- 30 Nm lägre vridmoment än för motsvarande modell med manuell växellåda.
På de bilmodeller som original är utrustade med en vridmomentsbegränsning uppnås fullt vridmoment först på 3:ans växel och där över.
Till de bilar BSR har utvecklat och erbjuder trim har vi också försäkrat oss om att växellådan har tillräckliga hållfasthetsmarginaler för effekt och vridmomentökningen. BSR trim har lämpliga momentbegränsningar inlagda på olika växlar/steg.
---
S60 2.5T -03 (MY 2004). Automat, Sportläder, Business Plus.
S60 2.5T -03 (MY 2004). Automat, Sportläder, Business Plus.