Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej

Jag hade ett liknande problem på min XC60 förra året, Första felet var en kabel i vänster dörrhandtag som byttes.
Sedan uppstod ett problem med spegeln vänster sida som inte gick ut alls eller ngn gång. Då byttes spegelmodulen
Prata med din verkstad och de tar det ju på garantin
Ulf
Användarvisningsbild
av crumpets
Gurra82 skrev:
crumpets skrev:Trodde du volvoägare var illa? Prova att köra om en audi ;)
det är så menar du? :D tänkte ut att raca om någon quattro imorgon i snökaoset för att testa :)

En v70-diesel mot en audi.... Vägarnas två klassiska rövhålsgiganter möts i en titanernas kamp :lol: Vi lär få läsa om det i tidningarna ;)
Användarvisningsbild
av Funk
ingenting, men man får inte skoja med en volvo ägare, ironi! känsligt att klanka ned på en volvo
Du får gärna skoja, men räcker det inte att göra det i den tråden det handlar om ?

MagnusVäxjö: Du är inne på rätt spår med speglarna, felet var relaterat till dem... ingen kom ihåg vad som byttes dock...

/Thomas
Användarvisningsbild
av mattes
MagnusVäxjö skrev:Jag tycker mig ha lite problem med att öppna bilen genom att bara ta i handtaget. Jag får inget riktigt grepp på exakt vad som händer.
Lite hårdare modering i tråden vore kanske inte så dumt.
Nu till det tråden handlade om EGENTLIGEN.

Jag upplevde samma sak på min s60 tills jag kom på att jag tog dumt i handtaget. Dvs jag la labben på låsplätten samtidigt som jag öppnade.
Jag körde liksom ut tummen och höll den äver låsningen (Svårt att förklara men du hänger kanske med)
Bara genom att ta i handtaget annorlunda så löste det sig för mig.
Å nu fungerar det varje gång.
av MagnusVäxjö
Jag tror inte det har med hur jag tar i handtaget att göra eftersom det efter jag stängt av spegelfunktieoen funkar klockrent. Där emot så har nog dörren öppnat sig precis som den skall hela tiden, men jag har blivit lurad av backspeglarna som bara åkt ut en bit och sedan in igen.

Nu är det så snöigt så jag vill inte köra speglarna fram och tillbaks. Känns lite onödigt. Men skall testa mer när det är lite bättre väder. Man vill ju gärna kunna ge en vettig felbeskrivning innan man lämnar in den.
Brainys V60

Korrekt. Framkant av bakre hjulhusen. Hundbenet s[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]