Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
CarMan skrev:
Steff 99 skrev:Jag har min "fjärr" fastsatt med dubbelhäftande tape i facket bakom mittkonsollen, (Det facket är ju omöjligt att ha några prylar på ändå) funkar hur bra som helst , öppnar porten på mer än 20 meters håll .
Men då kan ju tjuven knacka rutan på bilen o öppna garaget med fjärren (om nu bilen råkar stå utomhus)
Detta går inte att göra med Homelink (bilen måste vara uplåst för att Homelink sak fungera)
Den syns inte där bakom mittkonsollen och med laminerade rutor så är det nog lättare att bryta upp garageporten om dom vill in... 8)
Användarvisningsbild
av CarMan
Bra argument. jag har laminerade rutor så jag behöver inte så säkert lås till huset.

(var ju mest en parentes att Home link är ett genomtänkt system som inte tillåter manupilering så lät)
av Steff 99
CarMan skrev:Bra argument. jag har laminerade rutor så jag behöver inte så säkert lås till huset.

(var ju mest en parentes att Home link är ett genomtänkt system som inte tillåter manupilering så lät)
Ja du, men det hjälper säkert att ha laminerade rutor på bilen, med det var inte riktigt det jag avsåg med min kommentar att det förhindrar inbrott i huset:roll:
Användarvisningsbild
av palmqvist
Steff 99 skrev:Jag har min "fjärr" fastsatt med dubbelhäftande tape i facket bakom mittkonsollen, (Det facket är ju omöjligt att ha några prylar på ändå) funkar hur bra som helst , öppnar porten på mer än 20 meters håll .
Har mera än bara garaget jag vill styra med det, känns lite korkat att även sätta fast fjärren till huslarmet o larmet till maskinhallen där :)
av Amli
ZizzoZ skrev:
Amli skrev:Vad kostar detta att eftermontera?
Jag är inte så jätteförtjust som sagt i den lösa fjärren jag har i dagsläget som sitter lite fullt på solskyddet.
Inte bara o ringa o fråga? Eller varför inte söka?

Efter ca 20 sekunders sökning kom jag fram till att på Bilia kostar det fr. 2 825 :- på alla nyare volvo bilar förutom xc60 där det kostar fr. 3900 :- Monterat o klart inkl. moms.

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... o_2010.pdf
Det är inte ok att ställa en fråga på ett forum menar du?

Men tack i alla fall för att du tog dig tid.
av ZizzoZ
Amli skrev:
ZizzoZ skrev:
Amli skrev:Vad kostar detta att eftermontera?
Jag är inte så jätteförtjust som sagt i den lösa fjärren jag har i dagsläget som sitter lite fullt på solskyddet.
Inte bara o ringa o fråga? Eller varför inte söka?

Efter ca 20 sekunders sökning kom jag fram till att på Bilia kostar det fr. 2 825 :- på alla nyare volvo bilar förutom xc60 där det kostar fr. 3900 :- Monterat o klart inkl. moms.

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... o_2010.pdf
Det är inte ok att ställa en fråga på ett forum menar du?

Men tack i alla fall för att du tog dig tid.
Ah ber så mkt om ursäkt, va på jäkla dåligt humör. Alltid kul o hjälpa till :) Som sagt, ber om ursäkt!

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]