Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Eftersom du nyss reparerat bilen så är det bara att lämna tillbaka den för reklamation. Finns ingen anledning till att spekulera i vad som är problemet nu, då volvo redan tagit betalt för att ha reparerat bilen. Dom får avgöra om där är samma fel eller ett nytt.
Användarvisningsbild
av sweddan
Det är inte Volvo som har bytt lambdan. Det gjorde jag. Volvo fick felsöka min bil första gången när lambdalampan lyste. Då sa dem att det var den bakre lambdan som var trasig. Därför bytte jag den och lampan var släckt, men inte mer än två dar. Misstänker kanske att det inte var den trots allt vilket känns riktigt surt.
Användarvisningsbild
av sweddan
Jag fortsätter denna tråd. Bilen har börjar gå illa igen och indikerar felkod P0172. Såg idag att slangen mellan servopumpen och insuget var av :???: Hur lyckas man komma åt och byta alternativt laga det? Hur har ni gjort som har fixat det?
Byta lär vara det enda riktiga, jag vet inte exakt hur det ser ut där du skall in med fingrarna så jag kan bara ge ett allmänt svar. Kommer man inte åt så måste man demontera det som sitter i vägen.

Mvh GK
Du har just drabbats av livets första regel...."Livet är hårt, men orättvist" :)

Mvh GK
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]