Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack snälla alla för att ni har svarat!
Jo, vi kommer nog välja den mörka till slut. Ja, än har vi ju inte bestämt oss men.
Annars kommer vi välja 12v uttag bak, avstängningsbar kudde fram, uppvärmda spolarmunstycken, High Performance (ett krav från min man :) Ja, sen gummimattor och lastrumsmatta. Vi var övertygadade om att sådant ingick iofs. Ja, sen toning men det gör vi hos någon annan eventuellt. Ja, sen tidur till värmaren också.
Bobbo skrev:Tack snälla alla för att ni har svarat!
Jo, vi kommer nog välja den mörka till slut. Ja, än har vi ju inte bestämt oss men.
Annars kommer vi välja 12v uttag bak, avstängningsbar kudde fram, uppvärmda spolarmunstycken, High Performance (ett krav från min man :) Ja, sen gummimattor och lastrumsmatta. Vi var övertygadade om att sådant ingick iofs. Ja, sen toning men det gör vi hos någon annan eventuellt. Ja, sen tidur till värmaren också.
Om ni nu ska ha 12v bak, uppvärmda munstycken och toning så tycker jag att ni kan ta hgv paket 2 där allt det + lite till ingår...
VXC70 skrev:fabrikstonade rutor är då fan bäst att satsa på blir snyggast;)
Ja + inte så mycket dyrare som det kan verka. Man får dessutom extra betalt för bilen i 2:a hand. Och rabatt. Och slipper åka till någon som tonar. Och vet att det blir bra.../PH
De fabriks tonade rutorna må vara bättre, men är ju så ljusa, tacka vet jag XC60:ans mörka rutor
Sen ska man naturligtvis låta sin återförsäljare tona rutorna direkt, så att de ingår i leveransen av bilen, annars är det du själv som ska hitta någon som gör ett bra jobb
När det gäller toningen av rutorna tycker jag att orginaltoningen är alldeles för ljus på V70/XC70. Inte alls lika bra som på XC60. Jag tog kontakt med en styling firma som jobbar nära med min lokala Volvohandlare som åkte dit och gjorde jobbet så allt var klart vid leverans. Det blev hur bra som helst.

Även jag har Oystergrå metallic med mörk skinnklädsel på min XC70.
Amli skrev:Jag tog kontakt med en styling firma som jobbar nära med min lokala Volvohandlare som åkte dit och gjorde jobbet så allt var klart vid leverans. Det blev hur bra som helst.
Dom där kontakterna har min ÅF, har köpt två bilar, färdigfilmande av en annan extern firma, billigt dessutom tycker jag, 2500 kr brutto för fem rutor
Hade samma dilemma, oystergrå summum, men vilken färg på klädslen? Det blev den mörkgråa och det blev otroligt snyggt och man behöver inte tänka på att alltid vara "ren" på baken :)
AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]

Lambdalampan lyser

Så koden du får verkar ju i kombinatio[…]