Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
Ynot skrev:Fick mail idag från min säljare och leveransdagen ligger nu på den 11/11 :-)))))
Hmm, har du koll på om det är beräknad leverans från handlarn eller fabriken?
Då kanske min bil också kommer några dagar tidigare, får se om man får något nytt besked till veckan.

Jag kollade på de manualerna man kan beställa via volvo till bilen, där skriver de om V60 och manual för 2010 fram till vecka 45. Undra om de har gjort några förändringar efter det? När man bygger bilen på volvos hemsida så har grundpriserna ökat med 7000:-
av perhall
Micke008 skrev:
Ynot skrev:Fick mail idag från min säljare och leveransdagen ligger nu på den 11/11 :-)))))
Då kanske min bil också kommer några dagar tidigare, får se om man får något nytt besked till veckan.

Jag kollade på de manualerna man kan beställa via volvo till bilen, där skriver de om V60 och manual för 2010 fram till vecka 45. Undra om de har gjort några förändringar efter det? När man bygger bilen på volvos hemsida så har grundpriserna ökat med 7000:-
7000 jämfört med? Volvo får nog sluta höja priserna ett tag, tyska bilar är billigare nu och kommer bli billigare kanske pga EUR = 9,- och inte 11,-/PH
av Micke008
perhall skrev: 7000 jämfört med? Volvo får nog sluta höja priserna ett tag, tyska bilar är billigare nu och kommer bli billigare kanske pga EUR = 9,- och inte 11,-/PH
Jämfört med när jag beställde å byggde bilen på hemsidan. Det är några veckor sen de höjde priset. Kanske har de en hög orderingång och ser att det är möjligt att få ut lite mer. Priset till ÅF kan fortfarande vara desamma men det ger en större möjlighet till rabatt då många kanske lärde sig att man kunde få bra rabatt under bilkrisen och för att kunna erbjuda liknande rabatt och fortfarande tjäna pengar kan det ju vara en god lösning.

Bilia gör ju så med sina priser att de lägger på ett antal procent över Volvoslistpris för att sen kunna lämna 7%, Svensson tror det är en bra affär men i verkligheten får man bara 3-4%.

Nu vet jag inte hur mycket rabatt Bilia lämnar jag vet bara att tillbehöver i deras lista är några hundra, upp till några tusen dyrare.
av perhall
Micke008 skrev:
perhall skrev: 7000 jämfört med? Volvo får nog sluta höja priserna ett tag, tyska bilar är billigare nu och kommer bli billigare kanske pga EUR = 9,- och inte 11,-/PH
Jämfört med när jag beställde å byggde bilen på hemsidan. Det är några veckor sen de höjde priset. Kanske har de en hög orderingång och ser att det är möjligt att få ut lite mer. Priset till ÅF kan fortfarande vara desamma men det ger en större möjlighet till rabatt då många kanske lärde sig att man kunde få bra rabatt under bilkrisen och för att kunna erbjuda liknande rabatt och fortfarande tjäna pengar kan det ju vara en god lösning.

Bilia gör ju så med sina priser att de lägger på ett antal procent över Volvoslistpris för att sen kunna lämna 7%, Svensson tror det är en bra affär men i verkligheten får man bara 3-4%.

Nu vet jag inte hur mycket rabatt Bilia lämnar jag vet bara att tillbehöver i deras lista är några hundra, upp till några tusen dyrare.
Har sett det med Bilia. På stora grejer typ GPS soltak lägger de på 5-7%. På smågrejer upp till 50 procent!! Men det lär ju många upptäcka när de specar bilen på volvocars... vilket inte är helt ovanligt... /PH
av Lazy
Micke008 skrev:

Leveransen 11/11 är beräknad från säljaren, men vet att det snabbt kan ändras, håller tummarna. :D
av Zelda
boydanne skrev:
supersonic skrev:
boydanne skrev:Kommer inom dom närmaste veckorna att beställa en v60 R-Design T5 Powershift med teknikpaket premium sound, 5 tonade rutor. Färgen är det svåra, funderar på savile grå.
Underbart val! Den gör sig bra i svart den du... eller vitt.....
eller rött, men tvekar lite på den färgen för att bilen står ute året runt och rött brukar solen gå rätt hårt åt. Men det är väll bättre färger nu än för ett par år sen.
Du behöver absolut inte vara orolig för att rött skulle ta stryk i solen är mer en myt nu förtiden som inte stämmer.. dagens solida färger har en klarlack över men en sak att tänka på är ju såklart att repor t.ex syns mycket tydligare än på en metallic om man nu skulle råka ut för det.

Själv så tycker jag också d är skitsvårt med val av färgen electric silver låter lite intressant men 10 lakan för d så vette fan, pasion red är faktiskt riktigt fin lr kanske cosmic white då jag känner att man får ut mer utav alla design detaljer eller hur jag skall säga än på en svart eller annan mörk färg på bilen med r-design.
av Micke008
Ynot skrev: Leveransen 11/11 är beräknad från säljaren, men vet att det snabbt kan ändras, håller tummarna. :D
Jag har fått känslan av att volvo anger 11/11 som första leveransdag för alla bilar då de inte vill få ut bilarna innan vecka 45 då den lanseras med stora trummor, om Volvo själv får bestämma...
Min handlare sa att de vanligtvis får bilen 4 dagar innan beräknad leveransdag.
av Heddy
Smaken är ju som baken, men på R-design skulle jag valt mellan vit och röd solid, bilen gör sig inte lika bra i svart tycker jag då, de sntgga detaljerna på fronten försvinner lätt är känslan när man ser på den.
av Lazy
Heddy skrev:Smaken är ju som baken, men på R-design skulle jag valt mellan vit och röd solid, bilen gör sig inte lika bra i svart tycker jag då, de sntgga detaljerna på fronten försvinner lätt är känslan när man ser på den.
Ja smaken e som baken, svart är överlägset snyggaste färg tycker "jag", nu har "jag" valt V60 D3 och jag har valt rätt för färg för mig.
Senast redigerad av 1 Lazy, redigerad totalt 0 gånger.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]