Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Detta låter ju som ett enormt skämt, men när man läser vad som skrivs så verkar det inte så trots allt.

1. Jag skulle nog ta det med en högre chef inom firman du bor inom/bostadsrättens ordförande.
2. om inte detta ger något så skulle jag ta det med Fastighetskontoret i din kommun.
3. Ger inte detta något så ta upp det med tidningarna.
Användarvisningsbild
av Severin
torbjorn_75
Ge mig en bra anledning till varför en skrotbil/bil som inte funkar ska ta upp parkeringsplats i ett bostadsområde.

Vi har det rätt så tajt med p-platser där jag bor och jag hatar bilar som bara står där när det finns dom verkligen behöver dom
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Severin skrev:Ge mig en bra anledning till varför en skrotbil/bil som inte funkar ska ta upp parkeringsplats i ett bostadsområde.
Man kan renovera den så den funkar...
Användarvisningsbild
av DogWalker
Om man har en bil som funkar att köra med så får den väl se ut som skit, inte så mycket att säga om det.
Men om man ställer upp ett vrak som man tänker renovera så håller jag med Severin, ofta är det snålt om parkeringsplatser och de få som finns ska vara till för fungerande bilar.

Här där jag bor ordnar vi med bortförsel för oreggade bilar, vilket antagligen blir svårare nu när det inte finns skattekvitton längre. Erfarenheten säger att bilar som rörs på nån månad blir i regel stående hur länge som helst.
av MyCrew
DogWalker skrev:Om man har en bil som funkar att köra med så får den väl se ut som skit, inte så mycket att säga om det.
Men om man ställer upp ett vrak som man tänker renovera så håller jag med Severin, ofta är det snålt om parkeringsplatser och de få som finns ska vara till för fungerande bilar.

Här där jag bor ordnar vi med bortförsel för oreggade bilar, vilket antagligen blir svårare nu när det inte finns skattekvitton längre. Erfarenheten säger att bilar som rörs på nån månad blir i regel stående hur länge som helst.

Hallå. Vet att det var ett bra tag sen nu men läste att vissa hade skrivit att dom ville veta mer om vad som hände. Så det ska jag ta och berätta mer om nu :)

Som sagt jag flyttade ju till min nya lägenhet och jag tog ju med mig mitt "skrot" så klart, Och det gick ca 1 vecka som jag bodde där sen så en morgon dags att köra till jobbet, Ni kan fan aldrig fatta vad jag såg !!!!! Jag såg att min KÄRA VOLVO stod på en bärgingbil :O med min så kallade hyresvärd brevid, då hade det lilla ******* ringt bärgare och skulle ta bort min bil. Jag kan bara säga att JÖÖSES vilket liv det var, satan vad arg jag va, men min bil åkte iväg och jag efter på crossen :$ upp till skroten :O där jag fick tag på min bil igen, fick ställa bilen hos min mor så länge jag gjorde en polis anmälan men inget hände sen så flyttade jag ifrån min lägenhet. det är väl mer eller minde hela mon story :) Bild kommer att komma upp på mitt "skrot" så kan ni själva avgöra vad som är skrot :P Tack för alla svar och kommentarer Mvh Evig volvo älskare :)

Bild

Bild

Bilen blev även "Cabbe" senare i livet :) f+år ju även tilläga att kolla på min 5" side Pipe ;)

Bild
Användarvisningsbild
av FWH
Var det inte en svart bil?

Jag kan förstå om man inte vill ha tex en sönderslagen bil på parkeringen, men som den där såg ut (särskillt i första fotot) är det väl absolut inget att klaga på?
Användarvisningsbild
av Severin
Vad som sägs i lagen om markägare gäller också den som på grund av avtal har rätt att upplåta ett område för parkering eller att förbjuda parkering inom området. Lag (2006:561).

Ändrad 2003-11-11 gm SFS 2003:637, ikraft 2004-01-01
Ändrad 2006-06-16 gm SFS 2006:561, ikraft 2006-10-01, överg.best.

2 § Regeringen bemyndigas att meddela föreskrifter om rätt för statlig eller kommunal myndighet att flytta fordon i särskilt angivna fall, när det behövs för ordningen och säkerheten i trafiken eller av naturvårdsskäl.
Har ett fordon under minst sju dygn i följd varit parkerat i strid mot sådant förbud eller villkor som avses i 1 § lagen (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering och som har tillkännagetts enligt 3 § samma lag, får flyttning ske även om sådana förhållanden som anges i första stycket inte föreligger.
Ett registrerat fordon får också flyttas om det varit parkerat på annans mark under minst sju dygn i följd efter det att markägaren underrättat fordonets ägare om att det inte får vara parkerat på platsen. Kan fordonets ägare inte anträffas får fordonet flyttas om det varit uppställt under minst en månad i följd efter det att markägaren påbörjat försök att underrätta fordonsägaren.
Regeringen får överlämna åt en eller flera myndigheter att meddela tillstånd för andra myndigheter att besluta och verkställa flyttning av fordon. Lag (2003:637).
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Severin skrev:Ett registrerat fordon får också flyttas om det varit parkerat på annans mark under minst sju dygn i följd efter det att markägaren underrättat fordonets ägare om att det inte får vara parkerat på platsen.
Jag är helt för att markägaren skall bestämma enväldigt, men är det verkligen så det fungerar i vårt avlånga land? Kan man upprätta en mer eller mindre allmän parkeringsplats för hyresgäster, kunder osv och sedan säga att "här får bara fina bilar stå, annars blir det bogsering".

Kan Mediamarkt sätta upp en tilläggsskylt "Gratis parkering 24h - DOCK EJ SVARTA BILAR på vår parkering!", går inte det under någon diskrimineringslag eller så, det finns ju så mycket lagar och förordningar.

Jmf om bara vita *ägare* finge parkera sina bilar, asiater och afrikaer går bort, var går gränsen liksom. Jag bara undrar.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]