Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
wendtan skrev:Någon som har en gissning på vad det här kan tänkas bli?
Egentligen vad som helst, känns som för tidigt för nån häckurgrävning, men kan det ska gjutas/muras en mur?

/L
Användarvisningsbild
av wendtan
Ni är på rätt spår, observera marknivån där jag står med kameran och tomtens sträckning uppåt så att säga.
Det är för att jag skall slippa jaga gräsklipparen på ena hållet. Vi har inga planer på att ha något fall på 1,37 meter som det var när vi tog ut höjderna.

MItt urspungliga förslag till min sambo var att vi skaffar en åkgräsklippare istället för att jaga den befintliga :lol: Men vi bestämde oss istället för att fylla ut med ca 650 ton fyllmassor istället.
Användarvisningsbild
av wendtan
Här kommer en liten uppdatering på vad som händer på tomten. Arbetet med grunden fortskrider och allt ser ljust ut för att vi skall kunna gjuta sulan i slutet på veckan
Bild
Bild
Här är då det "lilla" projektet stödmur som stog på programmet för helgen. Vi fyller ut vår tomt en hel del för att få en så rak tomt så möjligt. Hitills ca 600 ton fyllmassor har gått åt. För att tomten inte skall ta över gångstigen utanför så behöver vi en stödmur. Höjdskillnaden är ca 1,3 meter så det utgör stödmuren på sin "högsta punkt" ovan mark. Den sträcker sig en bra bit under mark med för att klara trycket från fyllmassorna. På bilden nedan så har betongbilen varit där och lagt grunden för muren samt att det första lagret med sten är lagt. Detta gjordes redan på fredagen.
Bild
På bilderna nedan har vi gått upp flertalet lager för att komma upp i höjd. Det fattas fortfarande 2 lager, men våra 10 pallar tog helt enkelt slut.
Den första bilden visar där stödmuren börjar och behöver således inte vara så hög då höjdskillanden börjar där så att säga.
Bild
nere i hörnan är det andra bullar som synes. hörnet är inte riktigt optimalt, men skall skalas av och sättas en gjutform där innan betongbilen kommer och fyller betong i muren.
Bild
Användarvisningsbild
av wendtan
Vi hyr in en firma som gör grunden. Du får nog utveckla vad du menar om jag skall kunna svara då jag inte är fullt isatt i alla facktermer än :D
Användarvisningsbild
av wendtan
Bild

Alla vattenrör dragna, all cellplast på plats, golvvärmeslingorna färdigställs imorgon. många hundra meter blir det, återkommer i ämnet :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]

Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok