Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulffredriksson
Tackar för inläggen! Det lutar nog åt att jag slår till. Har knappt hört något negativt om den. Men visst drar det iväg lite med priset när man lastar på lite utrustning...hihi :)
av Ulffredriksson
Det står på volvos hemida att den ska dra 0,71 liter/mil blandad körning...finns det nån sanning i det? Har inte kommit under 0,8 med min XC70 MY 06 trots att jag kör lungt. Men de nya motorerna är nog mkt effektivare....tror tom de har pressat förbrukningen sedan MY 10!!
Användarvisningsbild
av Momentum
Ulffredriksson skrev:Det står på volvos hemida att den ska dra 0,71 liter/mil blandad körning...finns det nån sanning i det? Har inte kommit under 0,8 med min XC70 MY 06 trots att jag kör lungt. Men de nya motorerna är nog mkt effektivare....tror tom de har pressat förbrukningen sedan MY 10!!
Köp den inte med förväntningar om minimal bränsleförbrukning, även om den blev snålare till MY11
Köp den för att få en bil som du tycker om, som har det där lilla extra
Jag ser fram emot vintern :D
Användarvisningsbild
av supersonic
Momentum skrev:
Ulffredriksson skrev:Det står på volvos hemida att den ska dra 0,71 liter/mil blandad körning...finns det nån sanning i det? Har inte kommit under 0,8 med min XC70 MY 06 trots att jag kör lungt. Men de nya motorerna är nog mkt effektivare....tror tom de har pressat förbrukningen sedan MY 10!!
Köp den inte med förväntningar om minimal bränsleförbrukning, även om den blev snålare till MY11
Köp den för att få en bil som du tycker om, som har det där lilla extra
Jag ser fram emot vintern :D
Håller med fina bilar men blandad körning XC60 AWD MY10: 0,8.....
av Enzo
Kört 600 mil med min nu, 0,71 i snitt.

Jag upprepar vad jag sagt tidigare, nu ligger Volvo inte efter någon längre, tvärtom, jag anser dem ligga förbannat långt framme. Vi pratar ändå om en tung, fyrhjulsdriven stark bil.
av Ulffredriksson
Kört 600 mil med min nu, 0,71 i snitt.

Jag upprepar vad jag sagt tidigare, nu ligger Volvo inte efter någon längre, tvärtom, jag anser dem ligga förbannat långt framme. Vi pratar ändå om en tung, fyrhjulsdriven stark bil.

Låter ju strålande bra siffror!! Åhhh vad sugen jag är på en..... :-)
av Petzzon
Det enda jag konstaterat är att volvo diesel och automat inte är en lyckad kombination ur förbrukningspunkt. Dom är med bra i matchen på alla manuella utföranden.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Petzzon skrev:Det enda jag konstaterat är att volvo diesel och automat inte är en lyckad kombination ur förbrukningspunkt. Dom är med bra i matchen på alla manuella utföranden.
Så kanske det var innan. Men det är inte det nu längre. Diesel och automat går alldeles utmärkt att köra snålt med.

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]