Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Pierburg (DVG) 175 CDUS

Det är inte mycket du kan göra på en Puerburg vad jag förstått. Den enda reparation man kan göra är att byta membran och det har du gjort. Du kan kolla oljan i dämpcylindern men det har du väl gjort förmodar jag du kan även kolla så det inte är glapp i spjällaxeln. Om den är glapp måste förgasaren renoveras eller bytas Förgasaren har ett rörligt huvudmunstycke som är fjäderbelastat mot en bimetallbricka (temperaturstyrd) så jag vet faktiskt inte om man kan få ut munstycket för renblåsning (känner bara till förgasaren i teorin) men du får väl titta lite.

Mvh GK
av Henke3
Även 230A har väl precis som B21A en magnetventil som skall stänga en luftkanal när tändningen slås av, detta för att förhindra glödtändning.
Funkar denna?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Henke3 skrev:Även 230A har väl precis som B21A en magnetventil som skall stänga en luftkanal när tändningen slås av, detta för att förhindra glödtändning.
Funkar denna?
Gäller det inte Solex Cisac som satt i 200K och 230K eller hade även Solex(Zenith) 175CD den funktionen?

Om det skulle vara så att Dalles förgasare har denna magnetventil kan den lätt kollas. Med motorn av men tändning tillslagen ta bort elledningen och sätt dit den igen och du skall höra ett tydligt klick.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
dalle76 skrev:nej detta är en bil utan hokus pokus det var därför ja köpte den samma fuktion som en stromberg
Du får väl kolla på pärlan i morgon, själv skall jag trolla mig i säng :-)-)

Mvh GK

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]