Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Nu gör jag en tydlig markering här. det du skrev tidigare i ditt inlägg är INTE okej.

Jag tror att vi alla tycker precis som jag att det ska vara trevligt att vistas på detta forum och det är det inte om man skriver till folk som du gör.

Nu tycker jag vi ALLA i tråden följer gnestakalle's råd och håller oss till saken.

Någon som vill ta ytterligare diskution om detta är välkommen att ta den med mig via PM.

Fler dumheter i kommer omedelbart redigeras bort.

/Ticken
av llesrof
Momentum... hur smorde du och var? Jag undrar eftersom jag hellre smörjer själv än låter verkstaden göra det för en massa pengar. Det var inte helt gratis. När jag påtalade knäppningarna i samband med det jobb jag egentligen lämnade in bilen för så verkade det vara en enkel åtgärd eftersom han hänvisade till att mekanikern kunde visa mig. Tyvärr tänkte jag mig inte för utan tyckte att de kunde fixa detta när jag ändå skulle lämna in bilen. Jag hade inte en tanke på att de skulle ta 600 spänn för att ge två j-vla stolar lite smörj. Så det skulle vara kul att veta exakt vad det är som orsakar dessa knäppningar och var man smörjer :D
av Skauningen
llesrof skrev:Momentum... hur smorde du och var? Jag undrar eftersom jag hellre smörjer själv än låter verkstaden göra det för en massa pengar. Det var inte helt gratis. När jag påtalade knäppningarna i samband med det jobb jag egentligen lämnade in bilen för så verkade det vara en enkel åtgärd eftersom han hänvisade till att mekanikern kunde visa mig. Tyvärr tänkte jag mig inte för utan tyckte att de kunde fixa detta när jag ändå skulle lämna in bilen. Jag hade inte en tanke på att de skulle ta 600 spänn för att ge två j-vla stolar lite smörj. Så det skulle vara kul att veta exakt vad det är som orsakar dessa knäppningar och var man smörjer :D
Jag tänkte oxå på samma sak därför var jag o köpte en flaska smörjmedel på Mekonomen(Power Up STX SPRAY) o smorde runt.Smorde under stolarna på alla rörliga delar pratade med volvobil i göteborg då så dom något om att det var Whiplashen i stolen som knäppte.Fällde bak stolen så långt det gick plus drog upp klädseln på sidorna när sätet var fällt bakåt O nu har det tystnat :D :D :D :P :P :P så hoppas infon hjälper dig lite
Stefan
av llesrof
Skauningen skrev:Fällde bak stolen så långt det gick plus drog upp klädseln på sidorna när sätet var fällt bakåt O nu har det tystnat :D :D :D :P :P :P så hoppas infon hjälper dig lite
Stefan
Ja, du har i alla fall begränsat området jag skall felsöka den dagen det börjar knäppa igen. Det är bra :D
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag sprejade "vilt", vart jag kom åt - leder, skenor och så
Försökte hissa upp stolen och ha den max fram och max bak och sprejade på vad jag kom åt

Ljudet återkom efter ett bra tag. då var det fram med flaskan igen

Men det vore ju kul om någon vet exakt vad det är som knäpper

Min lät då man svängde i korsningar

Ladda från hushållsuttag ej att rekomm[…]

löst fäste låg på motorsköld

Håller på att felsöka en V70 D4 f[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,