Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:
Enzo skrev: Men du får ju inte samma sak. Du får en trimmad 2.4D och inte en D5.
Om jag tar en sväng till Polestar så får jag ingen D5, helt rätt, jag får något som är bättre!
Det beror ju på, en arbetsgivare tillåter kanske inte trimning av tjänstebilar, och dessutom, när du står där efter tre år och ska byta, så är det lik förbannat en 2,4 som värderas och då lägre än en D5 från början.

Jag förstår ärligt talat inte varför folk blir upprörda. Volvo säljer en 42 hk starkare bil för 20000 mer, det är inget att bråka om, tvärtom är det billigt. Varför upprör ingen sig över att det finns konkurrenter till Polestar som ger ännu mer effekt till samma eller mindre pengar?

Det börjar bli riktigt låg nivå på detta forum nu.
Hade utan problem hellre köpt mig en D5:a än att fuska fram en D5:a genom 2.4:an.. fråga mig inte varför, det bara är så ! :)
Enzo skrev:
Variosboy skrev:
Enzo skrev: Men du får ju inte samma sak. Du får en trimmad 2.4D och inte en D5.
Om jag tar en sväng till Polestar så får jag ingen D5, helt rätt, jag får något som är bättre!
Det beror ju på, en arbetsgivare tillåter kanske inte trimning av tjänstebilar, och dessutom, när du står där efter tre år och ska byta, så är det lik förbannat en 2,4 som värderas och då lägre än en D5 från början.

Jag förstår ärligt talat inte varför folk blir upprörda. Volvo säljer en 42 hk starkare bil för 20000 mer, det är inget att bråka om, tvärtom är det billigt. Varför upprör ingen sig över att det finns konkurrenter till Polestar som ger ännu mer effekt till samma eller mindre pengar?

Det du säger är ju ifrån ett perspektiv, bara!
Jag som har köpt min bil privat kan ju bara svara från mitt perspektiv, och således struntar ju jag i vad någon arbetgivare tycker för någon annan som ska köpa bil, dessutom så har jag inte tänkt byta bil efter tre år, och jag har inte köpt den bilen jag gjort för att göra en så bra affär när jag säljer den som möjligt, jag har köpt den bilen jag vill ha för att just jag vill ha den så!
Beträffande att en D5 värderas högre, visst, men så har man ju betalat mer för den när man köper den så kalkylen för oss som eventuellt trimmar bilen går ihop i alla fall..

Diskussioner som rör jämförelser mellan olika trimfirmor finns det ju i forumet, och att folk inte ställer sig upp och klagar på Polestar högljutt beror främst på att Volvo genom Polestar kan erbjuda någon som exvis. inte BSR kan, nämligen att du bibehåller garantier och att du kan regga bilen med den nya effekten, för vissa är det värt mer än nån tusing hit eller dit....
Enzo skrev:
Variosboy skrev:

Konkurenter till polestar - som INTE Volvo är befattade med - har jag inga problem med. Men här är det Volvo som genom ett bolag de kontrollerar säljer samma sak på två sätt baserat på okunskap för dess kunder. Hur många volvo kunder tror du skulle köpa en D5 och Volvoförsäljaren talade om för dom att för 10k mindre kunde dom få en starkare och bättre bil än vad dom skulle betala för en D5?

Kan bara instämma om nivån...
Enzo skrev:
Variosboy skrev:

Möjligen kan du ha en punkt när det gäller företagskunder/leasing, men du får väl se detta som konsumentupplysning då. I vilket fall som helst så bygger försäljningsargumentet på att vilseleda kunden vilket jag tycker är principiellt fel - företags eller privat -kund.
Jag kan räkna upp många exempel där man blir blåst på det sätt som avses i denna tråd:
VW Pickis med Skoda-grill - 10 000 billigare
Seat Alhambra 20 000 billigare än VW Sharan
BMW 523i 40 000 billigare än 528i - båda med samma 3l motor, växellåda, chassi, däck...
Alpina med mer utrustning och effekt och lägre förbrukning än BMW, till ett lägre pris
BMW 316d-318d-320d
Volvo S80 140-170: 20 000 extra för annan programvara
Köpa däck på BIlia för 3125/st som kostar 1900/st hos lokala däckmojjen...

Kanske inte så smart gjort av Volvo och visst är det märkligt med Polestar-upplägget, men det rör en ganska smal produkt och det är inte tidernas största lurendrejeri... men jag kan inte se att detta är värre än Alpina/BMW... /PH
Variosboy skrev: Det du säger är ju ifrån ett perspektiv, bara!
Jag som har köpt min bil privat kan ju bara svara från mitt perspektiv, och således struntar ju jag i vad någon arbetgivare tycker för någon annan som ska köpa bil, dessutom så har jag inte tänkt byta bil efter tre år, och jag har inte köpt den bilen jag gjort för att göra en så bra affär när jag säljer den som möjligt, jag har köpt den bilen jag vill ha för att just jag vill ha den så!
Beträffande att en D5 värderas högre, visst, men så har man ju betalat mer för den när man köper den så kalkylen för oss som eventuellt trimmar bilen går ihop i alla fall..

Diskussioner som rör jämförelser mellan olika trimfirmor finns det ju i forumet, och att folk inte ställer sig upp och klagar på Polestar högljutt beror främst på att Volvo genom Polestar kan erbjuda någon som exvis. inte BSR kan, nämligen att du bibehåller garantier och att du kan regga bilen med den nya effekten, för vissa är det värt mer än nån tusing hit eller dit....
Ja, och just därför kan man inte uttala sig så kategoriskt som trådstartaren.
megalooser skrev: Möjligen kan du ha en punkt när det gäller företagskunder/leasing, men du får väl se detta som konsumentupplysning då. I vilket fall som helst så bygger försäljningsargumentet på att vilseleda kunden vilket jag tycker är principiellt fel - företags eller privat -kund.
Är det att vilseleda att marknadsföra T6-modeller också, då den svagaste motorn mer än väl räcker till för de allra flesta köpare?

Exakt vad är försäljningsargumentet då?
Enzo skrev:Men du får ju inte samma sak. Du får en trimmad 2.4D och inte en D5.
Självklart får du inte en D5, Du får en original D6 istället med 225hk/460Nm.

Där volvo original:

-Garanterar hållbarhet.
-Garanterar certifiering för förbrukning
-Garanterar certifiering för miljö och emmisioner,
-Garanterar certifiering för ljudnivåer,
-Garanterar att bromsar osv klarar den höjda effekten.

För att volvo ska kunna garantera allt detta och ge ut intygen så är det självklart originla och deras produkt. Polestar är bara återförsäljare.

Man kan alltså köpa en Volvo original D6 11.000 billiagare än en Volvo D5 original. Detta är inga "trim" utan garantier, EU-certifieringar och registreringarm utan genuina original.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]