NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Mitt råd är att du skall inte köpa en bil om du inte är 100% säker på att du vill ha den. Skall du lägga ut flera 10 000 tals kronor på en bil som du sen kör och ångrar att du köpte, då du egentligen ville ha något annat. Låter knepigt.
Fråga, fråga och åter fråga säljaren om du är osäker på något. Det är innan köpet du kan fråga om extrautrustning, standardutrustning, servicehistorik, kvitton, bytade delar, skatt, besiktning, priset och prutning mm. När du köpt bilen är det för sent. Det kostar inget att fråga. Det kan vara dyrbart att inte göra det.
Är du osäker så leta efter en annan bil. Det kommer nya hela tiden. Lägg hellre ett par tusen extra för något du vill ha, än att du köper någon billigare som du egentligen inte vill ha. Du ångrar dig bara.
av BlackbirdCaD
När jag ringde en snubbe som hade sin S40 till salu så svarade han inte, jag ringde och ringde säkert 7 gånger (till hans mobil), till slut svarade han, men då var ljudet dåligt så han sa att han ringer tillbaks om en timme, han ringde aldrig, och så försökte jag ringa tillbaks till honom säkert 5 gånger.
Har gett upp nu om bilen.
Väldigt märkligt..
Synd eftersom bilen var både bra och billig..

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]