Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
vid bra väder: Stänger av radion, stänger av ac:n, öppnar rutorna och njuter av motorns sång, ibland med laddtryck, ibland genom att glida upp i varvtalen. Vid dåligt väder kör jag bara bilen utan nåt annat. Njuter av tystnaden i bilen (förutom den sång som tar sej in utifrån).
Användarvisningsbild
av Nexus
pettson vet hur man njuter av livets goda. Lyssna på volvo 5:an är musik 8)
Även om jag bara har en ltt så myser jag när man hör turbon jobba :D

Sen måste jag tillägga att man kan ju inte låta bli titta på alla snygga lättklädda damer på stan :wink:
crumpets skrev:Brukar krypa ihop i nån slags sittande fosterställning, lägga näsan på ratten med händerna tätt ihop och vråla BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZT som om jag åkte rallybil :roll:
Gör även detta för att reta mötande audis ibland.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha...

/TIcken
Rockar på med Aerosmith, Bruce Springsteen, Bryan Adams. m.fl... i riktigt oanständig volym.

*Sweeeeet home Alabama....*
Trummar som Animal i Mupparna.
Och svär åt alla förbannande idioter som kör som galningar bara för att hinna EN bil före genom att använda avfart och påfartsvägar som omkörningsfält.
I de tillfällena brukar man önska att man satt i en oöm K10 med vägräcke som stötfångare så man kunde trycka av de av vägen som trängs.

Ja, ungefär så i köerna runt södra Stockholm
Spelar musik med jättebasarna och nerhissade rutor, bara för att vara jättedryg. Om de går förbi några fina tjejer får dom en trudelutt av meloditutan. :lol: Alternativt, stänger av musiken och gasar från 50 till 120 några gånger. :lol: Låter fint med öppna filtret. :twisted:
eccy243 skrev:Spelar musik med jättebasarna och nerhissade rutor, bara för att vara jättedryg. Om de går förbi några fina tjejer får dom en trudelutt av meloditutan. :lol: Alternativt, stänger av musiken och gasar från 50 till 120 några gånger. :lol: Låter fint med öppna filtret. :twisted:
Öppet filter? Själv föredrar jag ett lågpassfilter för att få fram det där härliga dova mullret. Ett 24 db/oktav är inte fel men favoriten är nog 12 db/oktav (typ Oberheim SEM) som man överstyr en aning.
Har fullt upp med att studera radarvarnaren, kommentera varför alla andra inte kan flytta på sig, pilla på farthållaren samt acc inställningen hela tiden, lyssna på motorn och det sugande däckljudet med rutan på glänt, svära över alla d....a insekter som ska kamikaze krascha på min blanka bil, helljusblinka frenetiskt vid sista minuten omkörningar, slalomköra mellan mittlinjerna vid gles trafik för att återupleva Ingemar Stenmark tiden, rivstarta med ylande motor vid många trafikljus när automatare fortfarande är snabbare än nisse kiss som ständigt försöker motbevisa detta med sin manuella låda, köra med parkeringsjus och dimljus på fast jag inte ser riktigt bra med detta vid skymning bara för att det är så himla snyggt, accelerera kraftigt efter varje fartkamera för att visa mitt missnöje med smygövervakning, slicka kofferten på bilister som inte flyttar på sig, studera alla mina trendiga wunderbaums med diverse fräcka lukter i backspegeln som för övrigt är vinklad så jag slipper ha korkade bilisters heljus i denna backspegel, övrig tid står bilen i garage. :D
Då jag inte röker i den bilen jag har nu så brukar jag nog inte göra så mycket förutom att sjunga med så klart, mer eller mindre omedvetet.
Men om det regnar så försöker jag få vindrutetorkarna att "hoppa" över de vita stolparna i kanten, så att dom inte skall gå av eller så :P Annars är det nog ganska varierat
Ingen som petar näsan, eller gör ni det undermedvetet?

Det är nämligen så ofta så man tappat räkningen som man ser folk med pekfingret kliandens på hjärnanan genom näsan :D
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]