Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:sjävl struntar jag i vad det står för tillverkare på sakerna, grejorna kan komma från samma fabrik, men lik förbannat är ofta pasfformen sämre på pirat delarna.
det jag hör många gånger är att man ofta säljer ut de delar som inte klarar kvalitetskontrrollen. det är ju bäte at få en liten slant för dessa delar, än att kasta dom.
Kan så vara, men knappast om man märker kartongen med ATE, det vore rätt dumt att sälja skit under eget varunamn.. :roll:

/Thomas
Funk skrev:
CarMan skrev:sjävl struntar jag i vad det står för tillverkare på sakerna, grejorna kan komma från samma fabrik, men lik förbannat är ofta pasfformen sämre på pirat delarna.
det jag hör många gånger är att man ofta säljer ut de delar som inte klarar kvalitetskontrrollen. det är ju bäte at få en liten slant för dessa delar, än att kasta dom.
Kan så vara, men knappast om man märker kartongen med ATE, det vore rätt dumt att sälja skit under eget varunamn.. :roll:

/Thomas
Nä, det är ATE & då vill man kanske visa sitt varu märke. den kalske klarar kraven för vad man själva törs lämna ut, eller kraven på annan marknad.
eller så är det inte "spill" utan körs i samma spec, bara det att man inte gör vissa kontroller & på så set får ner priset, då kan några här o där vara utan för spec, o det tar man på garanti (eller rättare sagt man säljer billigt till lämplig kedja om dom inte får garanti) man som konsument har du alltid garanti, men då får kednaj själva så för den kostnaden
[quote="oldfarm"]Hej, har bytt bromsbackarna till handbromsen, nu tar den endast när bilen rullar bakåt, tar i princip ingenting när bilen rullar framåt.

Är det någon som har varit med om detta fenomen?

Jodå!! :) - Biltemas handbromsbackar kan också vara utan handbromsverkan. så det finns fler..
Det jag hör många gånger är att man ofta säljer ut de delar som inte klarar kvalitetskontrrollen. det är ju bättre at få en liten slant för dessa delar, än att kasta dom.
Ibland utförs kampanjer på bilar där delar med brister byts ut - tror du även de säljs? nej, jag har personligen sett delar kastas.

Jag tror de inte utför så hög "kvalitetskontroll", det finns ju en reservdelsgarati på ett år så varför ska de behöva en sådan??
Dessutom de backar som det är någon brist på rättas nog snarare till om det nu behövs - men de tjänar nog tillräckligt på delarna ändå så de kan kasta misslyckade bitar.

Nej, det är helt enkelt billiga kopior - finns ju kopior av allt numera.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]