NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xabio
Priskillnaden är stor mellan Volvobil och andra. Volvobil 3900kr, men Bilia, Din bil, Mechonomen tar mer är 600kr flör samma sak.
av Pippolei
Blir till att göra servicen på volvo iom att det är sista gången jag kan få 1års assistans i samband med servicen, plus att mekonomens verkstad skulle ha 6.047:- för 6000mils servicen medans volvo skulle ha 4.600:-.

Men en stor del av det höga priset hos mekonomen ligger nog i att de hade tänkt byta växellådeoljan på min automatare, något som de sa att de ALDRIG gjorde på min volvo verkstad, när jag pratade med de.

Vad kan det kosta att byta växellådeoljan i samband med service och det låter lite chansartat att ALDRIG byta växellådeolja? {:-O
Användarvisningsbild
av metal
Hade inne bilen på 6000 mila servicen för ett par dagar sedan. Fick betala 3870 kr. Detta är dock med rabatten inräknad eftersom jag jobbar inom Volvo koncernen.
av jaxelsson
Pippolei skrev:Blir till att göra servicen på volvo iom att det är sista gången jag kan få 1års assistans i samband med servicen, plus att mekonomens verkstad skulle ha 6.047:- för 6000mils servicen medans volvo skulle ha 4.600:-.

Men en stor del av det höga priset hos mekonomen ligger nog i att de hade tänkt byta växellådeoljan på min automatare, något som de sa att de ALDRIG gjorde på min volvo verkstad, när jag pratade med de.

Vad kan det kosta att byta växellådeoljan i samband med service och det låter lite chansartat att ALDRIG byta växellådeolja? {:-O
Står det inget om det bland tilläggen i serviceboken?
av LasseRe
På min 960 skulle man aldrig behöva byta olja i automatlådan, men min servicetekniker på Bilia tyckte i alla fall att det var bäst att byta, vilket också skedde någon stans vid ca 18.000 mil. Men det är tydligen ett oljebyte som endast sker efter behov.
AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]