- ons 12 maj 2010, 16:29
Och som XC90Executive skriver så tror jag det är mer en smakfråga i ljud och motorkaraktär vad man väljer. Ungefär samma som 3,2:an och 2,5FT. Ungefär samma prestanda men olika karaktärer och ljud.
Linqid skrev:Japp, det var mer för att visa jämnheten som jag tog med dem. 305-hästars T6 är förmodligen väldigt lik V8:an rent prestandamässigt både i vrid och effekt som du skriver Linqid men jag har ännu inte lyckats hitta prestandasiffror för den nya T6:an mer än maxvrid och maxeffekt trots sökande på webben.Emiljonsson7 skrev:Här är T6:an mot V8:an.Det där är ju dock den gamla T6:an, från och med MY11 har T6 304 hk/440 Nm, dvs samma vrid som V8:an men 11 hk färre. Skillnaden är med andra ord marginell när det kommer till prestanda, och med lägre förbrukning dessutom.
Ljudet däremot är ju en annan femma...
Och som XC90Executive skriver så tror jag det är mer en smakfråga i ljud och motorkaraktär vad man väljer. Ungefär samma som 3,2:an och 2,5FT. Ungefär samma prestanda men olika karaktärer och ljud.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson