Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

var även glad att jag alltid lägger några droppar olja på skruvarna jag drar i.
Och det var kanske därför den gick av. Alla moment gäller för torra bultar...

/Thomas
Är inte dom där skruvarna M8 ??? har kanske inte så stor betydelse, men är ju lite lättare att dra av.

har Mekonomen nån garanti som säger att dom står för reprationen om det är fel på delarn? tror inte det, o då är det ju bara en ny del du kan få på reservdels garantin.

Sen är det ju alltid svårt när men monterat nått själv, en van mekaniker känner säkert att nått är fel innan bulten dras av, så på sett o vis kan det ändå vara ett handhavande fel att du dragit av bulten, även om bulten var felaktig. Så jag har viss förstålese för att man inte utan vidare gör jobbet gratis åt dig.

Men ett brev är alltid bra, folk är livrädda för brev, så då brukar man få kompensation även om man inte har rätt
dicklund2 skrev:Bonus: nackspärr och respekt för bilmekar som håller på hela dagarna med liknande grejor utan att varken slänga domkraften hårt i sidan på bilen eller sparka på den.
:lol: Jag har en polare som är bilmek, jag brukar säga ung. samma sak till honom. Förvisso har de lyft och (förhoppningsvis) bättre verktyg än vi hemmamekar, men de ska ha respekt. Ibland är det nära att en skruvmejsel åker rakt igenom dörrsidan av ren frustration.
Hmm . Hade du köpt volvooriginaldelar ? :?: Just a thought.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]