- sön 25 apr 2010, 19:17
dimster skrev:Alla olika märkesverkstäder har sina bra och dåliga sidor. Till exempel så lämnar jag bara in min bil till Bilia i Haga Norra för plåt/lack eller så går jag dit för att köpa reservdelar, annars sätter jag inte min fot där. Bilia i Vinsta sätter jag inte min fot i oavsett vad det gäller. Upplands motor däremot och Bilia Täby har jag bara goda erfarenheter av.Det är just därför statistik från MRF säger mer än enstaka utsagor. Man kan ju säga då, för att ta BMW som exempel, att de visserligen allmänt ligger ganska bra till. Men minst 3 gånger har Vi Bilägare gjort stora reportage om lätt begagnade BMW-bilar som har haft 35-40 fel under ett par år, där BMW har vägrat att ge kompensation och inte lyckats fixa felen. Vilket givetvis händer alla märken nästan men helt klart är inte BMW bilen utan fel (har haft ett 30-tal i familjen och de är allt annat än felfria, servicen är oftast ok... men skulle på intet sätt tycka att kvaliteten i slutändan är bättre än Volvo varken på verkstad eller på bil). /PH
MEN det måste även sägas att de som är mest missnöjda med servicen även är de som ropar högst. Återstår bara att gratulera till ett utomordentligt förvärv av en fin bil. Hoppas att du får många sköna och inte minst bränslesnåla mil med den-)
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24