Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av George
Tack för alla tipsen!

Som jag skrev tidigare så tröttnade jag på bilia och deras hästhandlarmetoder och tog hem bilen, 3000kr fattigare och fortfarande utan att veta vad felet var.
Jag fick då tips om en bra mekaniker som har en liten firma. Jag lämnade in bilen kl 8 på morgonen och kunde hämta ut den lagad och allt kl 14 samma dag. Hela kalaset kostade 988kr inkl diagnos, arbete och material.
Vad var felet då, undrar ni kanske? Jo, det visade sig att det runt tändnings "hylsan" sitter en "ring" som funkar som en antenn för nyckelns signal. Denna ring hade gått sönder och därför kunde imobilizern inte få någon signal från nyckeln.
Det är tur att det finns duktigt folk som dessutom är snabba och billiga. Jag kommer hädanefter att lämna in bilen på samma ställe.
Vad ska man säga om bilia och deras prestation då?
Ja, mina 3000kr är ju förlorade och inte kunde dom fixa felet heller. Hade jag fortsatt med att låta bilia "hitta" felet så hade det kostat mig MINST 6000kr till (ny imobilizer för 4000kr plus arbete 2000kr), dvs tot ca 9000kr. Det är nästan 10 gånger mer än vad den lilla verkstaden tog för hela kalaset.
Det är något som är väldigt fel med bilia...

/George
av Frigge
Kan inte annat än att hålla med dig om att dom borde verkligen hittat detta felet på din bil. Felet med antennring är inte helt ovanligt heller tyvärr.

/Fredrik
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]