Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
jag är inte säker på vad det är för hastighets klassning på trådskaparens bil, det får han kolla själv i sina papper
av Dicer
Det som står på Transportstyrelsens Fordonsfråga är iallafall

Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 195/65 R15 91V Fälgdimension axel 1: 6,5J x 15 x 43
Däckdimension axel 2: 195/65 R15 91V Fälgdimension axel 2: 6,5J x 15 x 43
Det ska vara V däck på den bilen. Du får låta dom byta ut dom till V däck men då blir det inte Nordman det finns inte som V däck. För övrigt så är Nordman ett riktigt bra däck med tanke på priset. Nordman tillverkas i asien på en fabrik som Nokian övervakar. Gummi blandningen är samma som Nokian använder.
Att det är från 4706 är inget problem.Ett däck börjar inte föråldras förän de börjar användas.
FredrikSvensson skrev:Det ska vara V däck på den bilen. Du får låta dom byta ut dom till V däck men då blir det inte Nordman det finns inte som V däck. För övrigt så är Nordman ett riktigt bra däck med tanke på priset. Nordman tillverkas i asien på en fabrik som Nokian övervakar. Gummi blandningen är samma som Nokian använder.
Att det är från 4706 är inget problem.Ett däck börjar inte föråldras förän de börjar användas.
Tack Fredrik, för bra information och inte gissningar.

OKQ8 bytte mina Nordman till Nokia Hakka V istället, och jag fick lite bättre pris så jag är väldigt nöjd nu. Även om det är Semperit V fram och ett högklass V bak så känns det bättre.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]