Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erikzon
Okej, kommer att pumpa i 3kg idag och kolla om det blir skillnad, blir det inte det så får jag vänta på nya sulor och testa 3kg i dom. Blir det inte bättre kommer fälgarna vara till salu då jag funderar på 17" pga vägarna här uppe
Användarvisningsbild
av isak
lätt att förstå varför det vimlar av beg storhjul på blocket!
vill man förstöra egenskaperna på bilen som inte är byggd för lågprofil är det ett enkelt sätt. stöldbegärliga med, men det är ju flascigt.
isak
av Erikzon
isak skrev:lätt att förstå varför det vimlar av beg storhjul på blocket!
vill man förstöra egenskaperna på bilen som inte är byggd för lågprofil är det ett enkelt sätt. stöldbegärliga med, men det är ju flascigt.
isak
Precis, bilen blir ju riktigt snygg, men obrukbar. Har varit så nöjd med bilen tills jag bytte däck igår :(
Användarvisningsbild
av isak
vad står det på däcket?
isak
av TerSve
Min S80 T6-00 är väldigt spårkänslig med 225/50-17 (orginaldimension). När man kör offensivt så måste man hålla tungan rätt i munnen för att inte köra på bilarna man kör om. När jag sedan sätter på mina vinterdäck 215/55-16 är spårigheten stort sett borta. Har nu bytt mina sommardäck till 215/55-17 och alla bekymmer med spårighet är borta. Har en känsla av att Volvos framvagn inte tycker om för breda däck. Måste tillägga att jag bytte allt i framvagnen inkl flertaliga framvagnsinställningar innan jag bytte till en smalare dimension. 10 mm smalare däck låter inte mycket men det blir ett jättebra resultat.
av mackan_
Skriv gärna vad ni har för däck och hur mycket det är kvar!

Jag hade ett par kuhmo ecsta med 2 mm kvar (tror de heter så) på mina nebula och bilen var ganska spårkänslig. La på nya continentaldäck och har 2,8 kg tryck (tror jag), upplever inte alls samma spårkänslighet som innan, då kör jag ändå på en ganska sleten riksväg med schyssta spår på..
Läste ganska många kommentarer på däck och slutsatsen var att billigare däck spårar ibland
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]