Moderator: Moderatorer
mackan_ skrev:Hur mycket kostade glödlampan av de där 235 kronorna? Vilken lampa var det?Jag förstår dig inte. Skall de anställda jobba gratis. Och lampkostnaden har stor betydelse om man vill ha reda på om arbetskostnaden är rimlig. Och 9 min är kanske det minsta de debiterar. Sen framgår det inte heller om det är den verkstad TS är kund hos. Om det är en bil som är inlämnad där med jämna mellanrum, eller en som kommer in för bara det aktuella lampbytet.
Och ja, allting kostar, men det ska ju också vara rimligt... Hoppas verkligen inte det var en volvo-verkstad, då jobbade de ju fan i snigelfart (9 min för att byta en lampa)
Förstår inte hur folk kan sitta här och gnälla och generalisera människor för att de tycker en sak, och ni en annan. Ni gör säkert alla dessa saker själva och har inte det problemet som andra har. Eller ni kanske tycker att 235 kr är ett bra pris? För det är det tråden handlar om, inte mjölk, inte hur det var förr, inte hur rent det ska vara för att sälja korv osv......
KKR skrev:9 minuter hinner jag åka och handla lampan och byta den och åka hem på. så 9 min låter väldigt mycket (med tanke på den höga timpenning de kan ta ut) , jag skulle vilja ha det arbetet. Och nej de ska inte jobba gratis,det har jag aldrig sagt. Tycker du att det är prisvärt att byta lampa på 9 min i en v70 för en fackman?mackan_ skrev:Hur mycket kostade glödlampan av de där 235 kronorna? Vilken lampa var det?Jag förstår dig inte. Skall de anställda jobba gratis. Och lampkostnaden har stor betydelse om man vill ha reda på om arbetskostnaden är rimlig. Och 9 min är kanske det minsta de debiterar. Sen framgår det inte heller om det är den verkstad TS är kund hos. Om det är en bil som är inlämnad där med jämna mellanrum, eller en som kommer in för bara det aktuella lampbytet.
Och ja, allting kostar, men det ska ju också vara rimligt... Hoppas verkligen inte det var en volvo-verkstad, då jobbade de ju fan i snigelfart (9 min för att byta en lampa)
Förstår inte hur folk kan sitta här och gnälla och generalisera människor för att de tycker en sak, och ni en annan. Ni gör säkert alla dessa saker själva och har inte det problemet som andra har. Eller ni kanske tycker att 235 kr är ett bra pris? För det är det tråden handlar om, inte mjölk, inte hur det var förr, inte hur rent det ska vara för att sälja korv osv......
Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]
Övertygad om att det är glappt någ[…]
Kan det vara så att det är problem med[…]