Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha, "Även du min Brutus". Skall Volvo sluta med att tillverka "riktiga" kombibilar. Den är snygg, tror jag, men en så sluttande baklucka att höjden reduceras i kombiutrymmet. Stort golv, litet takutrymme.
Petzzon skrev:
Gurra82 skrev:
VolvoB20 skrev:Ser ut som man korsat en V40 med en BMW 320 Touring.

Varför säger bilmodet att man ska skitsmå sidorutor ala skottgluggar och 40 kvadratmeter plåtyta untan struktur på sidorna? Det var BMW som började med detta otyg.
Ja men visst är den fin :) Tänk om du kunde få tag en AWD diesel som kunde dra 2000 ton, och Manuell :D blir inte till och med du sugen då? trots att du inte ser ut genom rutorna :wink:
2000 Ton???? :D :D :D Det är en hel del....... Kolla på Volvo BM i så fall :-O) Antar du men 2000kg vilket jag också gärna önksar. Dock skulle jag gissa att det bli max 1800kg så blir till att fortsätta åka XC 60.
Ja det blev allt lite fel :D men tänk va fel det kan bli med ton och kg.
poseidon skrev:Vad är bagagerumsvolymen då XC90_Exec?
Det undrar jag också. Kan tänka mig att hyra en bil när jag behöver en större för att få åka omrking i denna skönhet.

Kommer väl tyvärr inte någon annan 5- el 6-cylindrig bensinare än T6. Jag vill varken ha automat eller AWD så jag får stå ut med fyra cylindrar. T5 blir nog vettigt prissatt.
PH
Mazda 6 hälsar....

Tycker att fronten är ful som stryk, resten ser bra ut. Frågan är dock varför någon på de stora marknaderna ska köpa denna istället for 3:a touring eller A4 Avant?
Arese skrev:Mazda 6 hälsar....

Tycker att fronten är ful som stryk, resten ser bra ut. Frågan är dock varför någon på de stora marknaderna ska köpa denna istället for 3:a touring eller A4 Avant?
Kan man undra! Ja knappast för att den är stor iaf, vad bilderna kan visa
Arese skrev:Mazda 6 hälsar....

Kanske av samma anledningar till att folk väljer XC60 före X3 och Q5?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]