Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tänkte hoppa in i denna forum om det är okej

Min bil går inte på alla cylindrar. Det är en Volvo 960 -96 med rak6a

Jag har bytttändstift och tändspolar, kollat spridare och alla funkar. Den baksmäller hela tiden, men när jag väl lyfter upp den spolen så slutar den baksmälla men motorgången fortfarande lika dåligt. Så jag vet exakt vart felet sitter någonstans, det jag vill komma fram till är vad det kan vara, är det ventilen? Och isåfall hur vet jag det och hur kan jag göra en snabb koll på det. Jag hör inga knackande ljud eller något sånt. Det som stör mig är att den slutar baksmälla när jag just lyfter upp spolen men spolen ger en väldigt stark gnista.

Någon annan som kanske har stött på samma problem? Skriv gärna tips på vad det kan vara.
Tack på förhand
Som vanligt är första frågan till dig, vilka felkoder har du..... Det är det första man ska kolla. Alla dessa modeller har en (ofta) gul lampa som lyser vid tändning på. Men under åren kan den blivit omkopplad/bortkopplad för att inte lysa. Börja där.....
Hur har du testat spridarna? Har du testat byta plats på 2 och sett om felet flyttar sig?
Är en spridare igensatt kan den ju gå snålt på den cylindern och börja baktända.

Jag kör med gummikudde. Bara man har nå[…]

SKF vänster drivaxel montage.

Skulle säga att den ska in längre

3G släcks

Säkert en dumma frågor men.. Behöv[…]

Okhållare D2

Hallå! Mitt råd är att lämna[…]