Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

japp köpte ett nytt paket på skruvat.se o nya ringar på rejmes.
vi rensade ur hela bilen så den blev plåtren invändigt och allt var 100% torrt när vi la in det men får väll putsa rutorna en gång till o se om det hjälper.. tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av deavil
Fråga på ämnet...
Jag har fått samma problem. Läckage in i kupen.
När jag kollade skruvat.se så verkar det som om det finns värmeväxlare(som dom kallar den) för S/V/XC 70, men inte för min( C70) :?:

Ngn som vet om den är samma eller skiljer det ngt mellan dem?!?!
Användarvisningsbild
av deavil
Jaha...
Nu vet man vad en verktstad tar för detta byte!!

3700kr låg kalaset på! :cry:
Detta var hos Volvo Bil, med Volvo-anställd-rabatt.
av Rypos
WilliamB skrev:Något jag läste mig till här på forumet var att man absolut skall byta O-ringarna vid byte av värmepaket.
Vet någon artikelnummer till O-ringarna till anslutningsrören till värmepaketet? Kunde inte få fram svar när jag ringe Volvo Bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
deavil skrev:Jaha...
Nu vet man vad en verktstad tar för detta byte!!

3700kr låg kalaset på! :cry:
Detta var hos Volvo Bil, med Volvo-anställd-rabatt.
Det byter du ju själv om du är van skruva lite.Inte behöver man vara mekaniker för byta värmepaket i en x70. Bilder och tips kan vi ordna med på forumet.
Bytte mitt paket idag, inköpt på MECA för 1400:- INKL O-ringar.

Passformen var super, kvalitet kändes som orginalet, Meca levererade på 1 dag, och jag bytte det på 1 tim och 15 minuter utan att tappa ur vatten eller tömma systemet först, la bara en helt ny sopsäck (Svart stor model) under hela paketet och låt sedan allt vatten hamna i säcken, det kom ut ca 2-3 liter och jag spillde inte en enda droppe.

Fyllde sedan upp, luftade, kollade efter läckor och nu tutar o kör vi igen!!

MECA är just nu billigast enligt vad jag lärt mig då MICRO gått i graven......

Nu skall det bytas motorkuddar och bussningar + drivaxlar..... :-/
av Talhoffer
Lånar tråden lite.
Har försökt få bukt med min imma med, otroligt mycket. Immar igen efter bara någon minut och sen vill den inte försvinna. Började med att putsa alla rutorna grundligt, bytte kupéfilter i helgen (Volvo Orginal) men ingen skillnad. Inte med imman iaf. Kollade under mattorna, och som tur var är där snustorrt! Ac-n står inte på återcirkulation heller... Någon som vart med om detta och hittat en lösning? Hade vart guld värt isf! :) Tack
Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&o[…]

Missljud -22 V60 T6

Låter videon jag länkar till nedan tala[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]