- lör 13 feb 2010, 09:22
Också nöjd med systemet men inget jag absolut måste ha. Har fått meddelandet att "nyckel hittas ej" en gång men det var efter att jag gått iväg från bilen och sedan kommit tillbaka. Löste sig så fort jag satte i den i hållaren. Eftersom jag är van med den förra V70II utan nyckelfritt så sätter jag fortfarande i nyckeln av "misstag" hälften av gångerna fast det inte behövs. Det är ju ett tecken på att jag inte ens tänker på det och att jag förmodligen inte tycker det är jobbigt:-) Men visst - det är skönt ibland när det regnar eller snöar och man kommer fram till bilen och bara öppnar utan att behöva rota igenom jobbväskan och jackan för att hitta nyckeln. Har också använt fjärr-funktionen som finns för att kolla om bilen är låst ett otal gånger. Detta då jag har en lös navigator i bilen och vill vara 100% säker på att bilen är låst.
För övrigt finns det många "smarta" lösningar som man inte tänker på förrän man kör bilar som inte har det (ex, regnsensor, avbländande backspegel, Water resistant glas)
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson