Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PINGPÅNG
Tack för alla svaren,om vi börjar med säljaren och meken så har dom nog gjort allt som står i deras makt att åtgärda felet,jag har haft lånebil inte behövt betala soppan och jag kör ändå 13 mil fram och tillbaka till jobbet varje dag,så att ge dom en chans TILL tycker jag är rimligt,dom har verkligen ställt upp,verkstaden har varit överbelamrad med jobb men dom har tagit in bilen meddetsamma varje gång som jag har varit där.Han gjorde en beställning av delen idag så dom har väl den på mån-tis nästa vecka.Försäljningschefen som jag också pratade med idag var väl inne på samma linje som jag att om inte detta hjälper så löser dom in bilen,det börjar ju också bli dyrt för dom,och jag får ett "bra pris" på den jag köper,så vi får se....

MVH Peter
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Fel som uppkommer inom 6 månader ifrån köpdatumet anses ursprungligt. Gör du en anmälan till ARN så kommer ARN att döma till din fördel. Grundat på tiden samt den ytterst kort körsträckan. Du kommer då att få häva köpet. Eftersom firman du köpt bilen av verkar vara ovanligt serviceinriktad så kommer det nog att lösa sig för dig.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]