Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Fred skrev:Om det är en 850 vi pratar om så ligger frågan i fel kategori...
Sorry, då får jag be en snäll moderator flytta tråden till sin rätta kategori. :D
av Fred
Jag blev lite förvirrad eftersom du verkar ha en S80...

Moderator flyttar säkert tråden snart! :wink:
Användarvisningsbild
av helgonet1
Fred skrev:Jag blev lite förvirrad eftersom du verkar ha en S80...

Moderator flyttar säkert tråden snart! :wink:
Jag har en S80 (se sign) men bilen jag pratar om är kompisens (tror det är en 850). Tänkte han kunde fixa den så att vi andra slipper frysa om fötterna och skrapa is på insidan av rutorna he he :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Sparkz
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=49313

Kolla REC-spjället samtidigt, rakt fram till höger innanför handskfacket. Jag har haft lite problem med det också, länk som lossar och kass spjällmotor. Står det i REC-läge så går bara samma luft runt i bilen och då torkar den aldrig.

Annars är det som sagt, håll rent på golvet och putsa rutorna.
Det finns lite olika medel att gno på rutorna också, jag hittade en liten slatt en gång som jag provade på förarsidan. Och det funkade faktiskt, den blev ren mycket snabbare. Det var ett par år sen, tror ni jag har kommit mig för att köpa mer och dra på alla rutor? (S) :wink:
av Redlös
Jag fixade golvvärmen på kompisens 855 med hjälp av Sparkz tips. Funkar kanon och håller säkert resten av bilens liv. Inte svårt alls faktiskt!
Användarvisningsbild
av helgonet1
Redlös skrev:Jag fixade golvvärmen på kompisens 855 med hjälp av Sparkz tips. Funkar kanon och håller säkert resten av bilens liv. Inte svårt alls faktiskt!
Ok ska nämna detta för honom. :D
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.