Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ekmarcus
nolimits skrev:
Ulrik Friis skrev:Jag har försökt att komma i kontakt med vparts.se. De svarar inte telefonen, jag kan inte skicka e-post till dom, da de inte opgiver en e-post adresse. Är det någon som vet om företaget er stängt eller på semester eller...?

Jag beställte en HR sänkningssät (4 st fjädrar) för en V70 med nivomater och de bara skickade mig 2 fjädrar...och dom har fået betalningen. Jag undrar mig hvad som sker.

mvh
Ulrik.
Hittade deras mail ([email protected]) adress som finns på följande webbsida, http://www.vparts.se/sv/info/om-vparts.html
jotack! dom helt enkelt skiter i mailen jag skickar.. dom har ju fått pengarna..
Användarvisningsbild
av Zell
På den sidan står det att de har hög arbetsbelasning, och det kan ju även vara anledning till att de inte kan svara på mail i nog snabb takt. Telefon kan väl vara så att det är många i butiken, vad vet jag. (inte för att det ursäktar att man då inte svarar med det och att man återkommer, men ändå)

Jag brukar göra så att jag ringer iaf tre gånger vid skilda tillfällen (olika dagar alltså), mailar tre gånger vid olika tillfällen (fler dagar emellan).
Får jag då inte något svar, kanske inom två vecka senare, så mailar igen om att jag tar ärendet vidare till ARN.

Dessutom brukar jag vid strulande affärer lägga upp historien på fairshopping.se så att allmänheten får kännedom om det. Många ÅF/tillverkare håller faktiskt koll på fairshopping.se, då det kan skapa ganska mycket badwill från den sidan.
Det skadar nog inte att ta med det i mailet till butiken heller att du lagt upp händelsen på fairshopping.se.
av DanielBlomqvist
Hej
Daniel heter jag, och driver vparts.se.
Jag råkade halka in på den här tråden och känner att jag vill svara.

Leveransen av frontbågen som du beställde Marcus blev olycklig då det var fel båge som kom, och att det tog längre tid än det angivna leveransdatumet. När vi fick reda på att du fått fel båge kontaktade vi tillverkaren som skickade ut en ny båge samtidigt som du fick en retursedel för att fraktfritt (såklart) skicka tillbaka den första.

Vi vill att våra kunder ska tycka lika bra om oss som vi tycker det är kul att jobba med denna kundgrupp, och det förutsätter att vi kan och vill hålla leveranstiderna och att det går lätt att få hjälp när man behöver det. det jobbar vi verkligen stenhårt på kan jag lova.

När du säger att det har varit svårt att få tag på oss så känner jag att vi absolut kan ta åt oss av det. Vi hade en period i sommar när det var väldigt körigt med många ordrar i kombination med support och vår butik på plats.

Ny tycker jag att vi löst det och ärligt kan säga att det är lätt att komma i kontakt med oss under våra förlängda telefontider.

Våra nya telefontider: 09.00-11.00 och 12.00.15.00.

Du välkommen tillbaka, och troligtvis hamnar du då bland de 98% av ordrarna som går iväg på angiven leveranstid.

MVH Daniel Blomqvist
http://www.vparts.se
060-172821

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]