Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
På min V70 II D5 AWD -07 har jag adaptiv farthållare. Om den inte är aktiverad och radarn tycker jag ligger för nära (beror på vilket avstånd jag ställt in den på) så lyser det rött i rutan (alltså "head-up displayen" eller vad man skall kalla det. Ibland om framförvarande bil svänger in för snabbt, och jag kommer "för" nära blinkar "alla lampor i rutan" och stereon sänks och ett varningsljud piper.
Användarvisningsbild
av CarMan
drawman skrev:På min V70 II D5 AWD -07 har jag adaptiv farthållare. Om den inte är aktiverad och radarn tycker jag ligger för nära (beror på vilket avstånd jag ställt in den på) så lyser det rött i rutan (alltså "head-up displayen" eller vad man skall kalla det. Ibland om framförvarande bil svänger in för snabbt, och jag kommer "för" nära blinkar "alla lampor i rutan" och stereon sänks och ett varningsljud piper.

Där beskriver du 3 olika system
Adaptiv farthållare är ett system.
sen har du varnings systemet som snält talar om ifel du håller för kort avstånd till framförvarande bil
& till sist säkerhets systemet som ska göra dig uppmäsrksam på att du måste vidtaga åtgärd för att förhindra eller lindra en kolision
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]