- ons 14 dec 2005, 17:21
infört nått dom kallar för reduserad serrvise, eller mellanservice & denna görs om bilen gått mindre än 1500 mil på ett år.
jag rekomenderar inte att man gör denna service, då det är många viktiga pumpter som ej kollas !
NCR skrev:volvo har av konkurans skäl (det gäller att ha låga serviskostnader i biltester)Jan-A skrev:Naturligtvis ska man byta olja MINST en gång per år och göra den påkallade servicen som föreskrivs.Hehe, jag tror detta är bara ett litet missförstånd. En "mellanservice" kallar man alltså den service man gör mellan 3000-intervallerna. Finns ingen anledning att byta olja var 6:e månad om du nu inte kör med tung kärra i väldigt dammiga miljöer. :D
Det jag fortfarande ställer mig frågande till är att man kanske borde byta olja även MELLAN servicen, t.ex. två ggr per år. Definitivt oftare än var 3000:e mil
Men vi kommer nog inte längre, vi kan nog avsluta tråden här. :D
infört nått dom kallar för reduserad serrvise, eller mellanservice & denna görs om bilen gått mindre än 1500 mil på ett år.
jag rekomenderar inte att man gör denna service, då det är många viktiga pumpter som ej kollas !