Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
11.9 volt är alldeles för lite, du måste byta batteri. Och enstaka korta sträckor gör inte så mycket att det ska ner i 11.9.
Normalt sett behöver du bara ett standardbatteri, att du måste byta nu beror inte på att det är för litet utan för att det är slut.
Eftersom dina problem är allt mer frekvent återkommande och numera uppstår nästan dagligen så kan du ju, om du verkligen inte vill köpa ett batteri, låna ett och testa med. Men då måste du å andra sidan vara helt säker på att det batteriet är okej.
Användarvisningsbild
av greeeken
Testa ladda batteriet först innan du köper ett nytt.
Försvinner problemen vet du ju att det är ditt batteri.
Själv så har jag laddaren alltid kollad tikk bilen när jag parkerar den.
Användarvisningsbild
av Öjaby
Det kan även vara backupbatteriet i sirenen som har börjat läcka, så var det i min V70 -04. Finns trådar om hur man byter det.
Användarvisningsbild
av uno83
Larmet hade tyvärr löst ut igen nu när jag var ute vid bilen, trots att batteriladdaren är inkopplad, så det verkar inte vara batteriet som är problemet. Sätts det felkod när batteriet är dåligt i sirenen?
Jag såg i en annan tråd att man kunde hålla inne READ och dubbelklicka på dimljuset för att se om man har några felkoder. När jag gör det så står det att jag har 0 meddelanden. Betyder det att inga felkoder är satta i några system?
Användarvisningsbild
av wissel
Ja det sätts en felkod, på min blev det UEM 004. Du kan inte se denna kod utan det måste till en FelkodsLäsare för detta, som vanligt alltså :-)))
Freddie :D
Användarvisningsbild
av Honke
Har du kollat kabelanslutningarna till larmslingorna i sido bakrutorna? Dom har suttit dåligt o till och med hoppat av på våra V70N.
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]