Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
VolvoBengan skrev:Jag har Speceball idag, och ville byta den till vanlig pinne, alltså tvärt om det du vill.

På Helmia bil i Karlstad, sa de att det är en jäkla massa reservdelar som ska bytas, plus att de skulle byta några vajrar eller nåt då det inte va samma längd på Spaceball som vanlig spak under själva mittkonsollen och in i växellådan.
Antar att Ni som jobbar med sånt här fattar vad jag menar, för jag e rätt blåst när det gäller reparationer :shock:

Helmia skulle iallafall ha lite drygt 7.000:- totalt, monterat och klart för att byta Spaceball till en vanlig, och då va det en dags arbete för dem att byta.
Delarna skulle inte va så dyra, utan det va arbetet som skulle ta en dag.
Man va typ tvungen o byta hela mittkonsollen oxå...

Antar att det e rätt svårt o fixa själv om det tar en dag för en av Volvos utbildade mekaniker att utföra arbetet? :roll:
Fasen, då är det ju bara för er att byta bil rakt av så är era problem lösta! :)
av sungam
NCR skrev:
VolvoBengan skrev:Jag har Speceball idag, och ville byta den till vanlig pinne, alltså tvärt om det du vill.

På Helmia bil i Karlstad, sa de att det är en jäkla massa reservdelar som ska bytas, plus att de skulle byta några vajrar eller nåt då det inte va samma längd på Spaceball som vanlig spak under själva mittkonsollen och in i växellådan.
Antar att Ni som jobbar med sånt här fattar vad jag menar, för jag e rätt blåst när det gäller reparationer :shock:

Helmia skulle iallafall ha lite drygt 7.000:- totalt, monterat och klart för att byta Spaceball till en vanlig, och då va det en dags arbete för dem att byta.

Antar att det e rätt svårt o fixa själv om det tar en dag för en av Volvos utbildade mekaniker att utföra arbetet? :roll:
Fasen, då är det ju bara för er att byta bil rakt av så är era problem lösta! :)
mmm, slog mig oxå...men vinge å solfilm vete fasen... :roll:
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Tyc´ker inte heller det är snyggt med Spaceball. Själva spaken är för lång....

Min åsikt brara :)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Nej det är inte snyggt alls!
Men tyvärr satt den på bilen när jag köpte de, och allt annat stämde perfekt på bilen, utom Spaceballen, då får man leva med det...
av haxpet
Jag tycker spaceball spaken är hel cool.

Snyggare än dom där tråkiga läderlådorna som det fasnar en massa smuts i vecken.

Nåja, smaken är som baken.
Användarvisningsbild
av G-kraft

Vet i fasen,,,1 dag för att ta bort allt...en vän till mig gjorde det på knappt 1 timme...samt mitt konsollen kan jag få av på ca 30 min..ehh förstår inte varför de drar ut på tiden,,,antar att de vill få ihop så att tiden går ihop med summan...men det är inte så svårt att byta enligt min vän, samt jag säljer en spaceball knopp, endast knopp för 300:- i nästan nyskick...
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
det va inte bara spaken o mittkonsollen.
Det va en del saker från växellådan till spaken som skulle bytas, massa wirar o såna saker, inte bara knoppen och en ny damask tydligen...
Användarvisningsbild
av iaken
G-kraft skrev:

Vet i fasen,,,1 dag för att ta bort allt...en vän till mig gjorde det på knappt 1 timme...samt mitt konsollen kan jag få av på ca 30 min..ehh förstår inte varför de drar ut på tiden,,,antar att de vill få ihop så att tiden går ihop med summan...men det är inte så svårt att byta enligt min vän, samt jag säljer en spaceball knopp, endast knopp för 300:- i nästan nyskick...
Frågan är ju då om de ska byta hela tunnelfacket för att det inte går att få tag i själva växelspakspanelen till gamla tunnelfacket längre...
av OrsonGbg
Spaceball är najs 8)

Jag tror bara ni är avundsjuka :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Spaceball, avundsjuka, nä usch :roll:

Jag tycker bilen är plastig nog som det är och vill därför ha dörrsidor, stolar, ratt och växelspak i så mycket läder det bara går.

Att smacka dit en stor plast-spaceboll mit i det hela går åt helt fel håll.

Andelen bilister som behöver dra ett skoter[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]