NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
opA skrev:Synd man inte känner någon med en T5:a.. hade velat testa ett lite race på en fin och rak asfaltsväg.. se vad skillnaden blir 8)
En arbetskompis har en v50 2,4i och vi har "testat" lite mot varann (han funderar på att byta till ent5:a):
0-100 skillde ca.10-15m och 80-120 (3.an) ca.25-30m, det var vad vi båda uppskattade när vi körde, så man får ta det med en nypa salt, men en kul liten test av 2 glada amatörer.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Rent generellt på V50 - vad tycker ni om "känslan" i dörrhantagen? Alltså när man öppnar utifrån. Jag tycker det känns lite okänsligt kärvt.
Användarvisningsbild
av opA
StringerBell skrev:Rent generellt på V50 - vad tycker ni om "känslan" i dörrhantagen? Alltså när man öppnar utifrån. Jag tycker det känns lite okänsligt kärvt.
Känns alldeles för mycket plastigt.. ja, kärvt också som du säger.

Men overall är det en underbar bil =)
av Lazy
StringerBell skrev:Rent generellt på V50 - vad tycker ni om "känslan" i dörrhantagen? Alltså när man öppnar utifrån. Jag tycker det känns lite okänsligt kärvt.
Känner även lite så på min med, men kan nog leva med det när allt för övrigt "just nu" är topp!
av Lövet
Mina låste sig till och med i öppnat läge ungefär var femte gång så man fick peta tillbaka dem manuellt.

Mot slutet så upphörde förardörrens handtag att fungera helt (kändes som en död fisk i handen) Då var man tvungen att öppna dörren inifrån en gång så hoppade funktionen igång ett tag till. Inte högsta klass på dörrhandtagen direkt.
Användarvisningsbild
av StringerBell
När jag öppnade framdörren på en V50 första gången trodde jag det var något fel handtaget på just den bilen. Sedan vande jag mig väl...

Märkligt att man inte gjort något åt det. Det är ändå bland det första man gör när man "känner på" en bil - man öppnar dörren, sätter sig, och stänger om sig, osv.
Användarvisningsbild
av opA
andreas_lofgren skrev:Mina låste sig till och med i öppnat läge ungefär var femte gång så man fick peta tillbaka dem manuellt.
Så håller min på nu.. kanske inte var femte men säkerligen var 10:de.

Går det att göra något åt saken ? Smörja ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]