Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Ska jag vara ärlig så läste jag det i min Haynesbok. Det står "... måste ordningen för luftning följas för att systemet garanterat ska tömmas på all luft." Ser också att bilen tydligen ska vara på tomgång, men det har jag iaf aldrig haft och det har fungerat fint ändå.
av brg
Fisch skrev:Ska jag vara ärlig så läste jag det i min Haynesbok. Det står "... måste ordningen för luftning följas för att systemet garanterat ska tömmas på all luft." Ser också att bilen tydligen ska vara på tomgång, men det har jag iaf aldrig haft och det har fungerat fint ändå.
Hej! Jag är väldigt tacksam för alla svar. Tar gärna emot mer ideer vad som kan vara för fel med bromsarna.
Ska inom en snar framtid prova dom förslag jag fått och jag hoppas det hjälper.
Örjan
av brg
Nu har jag luftat efter konstens alla regler, alla ok, börjat med hb,vb, hf o vf, med motorn igång etc, etc.....men fortfarande så kvarstår problemet med svampig broms. har en egen idé. Har bytt höger bromsok bak, köpt på biltema. Kan det vara så att det är det som spökar, att det är nåt vajsing på det. När jag luftar det, så ena gången så tar trycket högt upp, nästa gång så åker pedalen nästa i botten, är lite märkligt. För på vänster sida är det inte alls några problem med trycket, det är som det ska vara, pedalen stannar högt upp, sen när man släpper på luftnippeln åker den ner. lika varje gång jag upprepar det, men inte på höger sida, varannan gång så är det bra, nästa sjunker pedalen i botten. ingen logik i det hela. Snälla är det någon som kan hjälpa mig lösa detta problem.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]