Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GruteK
Hoppar in här med relaterad fråga... har samma problem och skulle behöva Artikelnummret till givaren, Volvo Norrtälje fattade inte riktigt vilken jag menade.. vore kanon om nån kunde hjälpa med det =)

(s80 2,4 170hk-2000, B5244S )
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle faktiskt börja med att dammsuga lilla fläkten som sitter bakom gallret under volymknappen på radion !!
Peta inte bara...... dammsug o kolla sedan att fläkten snurrar när du stängt av bilen o allt är tyst, håll blöt tumme framför o KÄNN eller
håll en tunn tunn pappersbit framför gallret, papperet skall sitta kvar på gallret, då funkar sugfläkten där bakom, börja alltid
med det billigaste alternativet :D Speciellt om man är i Bulgarien där Bilia kanske inte finns i närområdet :D
Freddie
Användarvisningsbild
av wissel
tommycomse skrev:Tyvär funkar inte, kan det va problem med A/C panelen?
Funkar den lilla fläkten ?
Skulle satsa på den givaren som nämdes, be någon kompis i sveriga att skicka den till dig, liten, billig o lätt att skicka, lätt att byta....
Freddie
av Tartryffel
wissel skrev:Jag skulle faktiskt börja med att dammsuga lilla fläkten som sitter bakom gallret under volymknappen på radion !!
Peta inte bara...... dammsug o kolla sedan att fläkten snurrar när du stängt av bilen o allt är tyst, håll blöt tumme framför o KÄNN eller
håll en tunn tunn pappersbit framför gallret, papperet skall sitta kvar på gallret, då funkar sugfläkten där bakom, börja alltid
med det billigaste alternativet :D Speciellt om man är i Bulgarien där Bilia kanske inte finns i närområdet :D
Freddie
Trasig kupégivare ger inte de där symptomen med växelvis värme, det gör däremot evaporatorgivaren.
Användarvisningsbild
av wissel
" Trasig kupégivare ger inte de där symptomen med växelvis värme, det gör däremot evaporatorgivaren.Tartryffel
Uppkörning "

Exakt.
Freddie
av tommycomse
tommycomse skrev:Jag har problem med AC
Nar kall luften ar pa sa blaser det kallt pa vanster sida och varmt pa hoger
Nar kall luften ar pa vanster sida och varmen ar pa hoger sida da blaser det kallt fran bada sidorna
nar varmluften ar pa vanster sida och hoger sida da blaser det varmt fran bada sidorna
Vad kan det vara for problem?
och Nar vanstar sidan ar pa varme da blaser hoger sidan bara varmt luft :cry:

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]

@unleashFusion det är den jag saknar.

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]