Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WilkThomas
Bra ide var precis ute och parkerade bilen i garaget och lät huven vara öppen och som du sa centrallåset låste alla dörrarana men larmdioden blinkar ej! "den lilla på instrumentbrädan"
Blir intressant att se om den fortfarande vill in på larmservice imorgon om inte borde det som sagt innan räcka att pilla bort en huvkontakt för att slippa infomeddelandet!....
Och visst ett begagnat signalhorn kanske kan fixa det hela men jag har tänkt vänta lite med att laga detta på bilen för jag är tveksam att någon vill sno denna gammla bilen bara för att larmdioden inte blinkar när endå dörrarna är låsta och vill någon ta den så gördom nog det ivillketfallsom helst med lite kunskap i detta ämnet bara :shock:
Vi har köpt hus nu så det finns viktigare hål att stoppa pengarna i nu ochså :D :-)-)
av WilkThomas
Tja då har larmfelet ordnat sig en kompis såg att plattan i innertaket som tydligen någon rörelse sensor sitter i satt snett så han tryckte fast den så den sitter rakt och vips så slutar bilen larma om larmservice :-)-)
Användarvisningsbild
av flyvert
... och sirenen är fortfarande tyst?
av WilkThomas
Japp provade att starta larmet genom att öppna en dörr igen och då blinkar den bara inte ett pip från sirenen startar bilen då stårdet larm utlöst kontrollera bil kör en sväng stängerav bilen i ca 5 min startar igen och info displayen är fortfarande släckt :D Åkte nu på morgonen en sväng med bilen och info displayen är fortfarande släckt!
Larm kvittensen med blinkersen funkar som det ska vid av / pålarmning..
Konstigt att den inte säjjerifrån ang att larmsirenen inte funkar.....
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]