Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanB
Jag kollade bara färgerna på lambdasidan, det var blå-vit-svart-svart. Men, jag har ohmmätat mellan alla kombinationer av kablarna och inte fått nåt värde någonstans. Så, jag har nog funnit felet, det blir att köpa en ny lamdasond!
Användarvisningsbild
av CarMan
då är det nog de 2 svarta som är förvärmningen
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Jag har samma fel som dig StefanB. jag har bästellt en begagnad lambdasond som förhoppnings viss kommer i veckan. ska då byta och se om det fungerar.
Men en annan sak, jag har också lite svårt att starta bilen biland motorn går runt och batteriet är nytt men motorn tändre inte som den ska utan man får hålla in nyckeln Ca 5-7sec tills den hoppar igång. är det någont som händer med din bil med??
Det jag kan täncka mig är att det inte kommer fram bränsle som det ska när man startar.

mvh Mikey
Användarvisningsbild
av CarMan
lamdasonder är känsiliga, desa köper man inte begagnade (förvärmningsmotstånder tar mycke stryck på 99-01 :or så dessa köper man inte från skroten.)

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]