Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Udenius
FSandstrom skrev:Fick tillslut 55 för bilen (2.4T, -00 äldre modellen, 15000 mil), bilpriser.se sa 50-58 så det var väl ok. Väldigt välutrustad, alla klassiska fel fixade och fin framförallt på insidan så köparen skall vara nöjd. Helt ute och cykla kan bilpriser.se alltså inte vara. Jag pratade med en bilhandlare också som helt gick efter deras priser och osett sa 46-48, där sista tusenlappen berodde på hur fin den var.
Bilhandlare är ju lustiga. För mig betyder skicket mer än småpengarna som är "sista tusenlappen". Även en nyare bil som rullat lite kan vara riktigt grisig.
Men det klart, liken skeppas väl iväg direkt.
av Lövet
ÄRRet skrev:
#27 skrev:http://www.bilpriser.se
DYR tjänst. Betala typ 300:- för en sekunds jobb...
Den är gratis!

Tror du syftar på Fordonsvärderingen.se som är ett rent bluffbolag som tar betalt i smyg för en tjänst som fungerar mycket sämre än Bilpriser.se. Nu har de fällts i marknadsdomstolen så nu måste de åtminstone skriva i förväg att det kostar pengar att få deras skräpvärdering.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Udenius skrev:
FSandstrom skrev:Fick tillslut 55 för bilen (2.4T, -00 äldre modellen, 15000 mil), bilpriser.se sa 50-58 så det var väl ok. Väldigt välutrustad, alla klassiska fel fixade och fin framförallt på insidan så köparen skall vara nöjd. Helt ute och cykla kan bilpriser.se alltså inte vara. Jag pratade med en bilhandlare också som helt gick efter deras priser och osett sa 46-48, där sista tusenlappen berodde på hur fin den var.
Bilhandlare är ju lustiga. För mig betyder skicket mer än småpengarna som är "sista tusenlappen". Även en nyare bil som rullat lite kan vara riktigt grisig.
Men det klart, liken skeppas väl iväg direkt.
Jag gissar att det även beror på hur många personer på företaget som inte har något att göra, t.ex. sådana som fixar till bilar inför försäljning. Håller man på tillräckligt många timmar kan man få de flesta vrak väldigt fina.

Och precis som Andreas skriver, bilpriser.se är gratis och tjänar pengar på värdering till bilhandlare.

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]