Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
låter som du har för nytt simkort
av Fred
Som jag skrev ovan:
Jag har en -02 med ett nytt Tele2 parkort, fungerar finfint.
Det har med andra ord inget med hur nytt eller gammalt kortet är...

Frågan kvarstår, har Sofias telefon fungerat för att sedan sluta fungera? Eller har telefonen aldrig fungerat så länge Sofia ägt bilen?
av vaim
Jag har en v70 01 och kör comviq kontantkort. Det står var god vänta 5-10min sen så kommer det igång. Har du provat att vänta länge?
Användarvisningsbild
av CarMan
Fred skrev:Som jag skrev ovan:
Jag har en -02 med ett nytt Tele2 parkort, fungerar finfint.
Det har med andra ord inget med hur nytt eller gammalt kortet är...

Frågan kvarstår, har Sofias telefon fungerat för att sedan sluta fungera? Eller har telefonen aldrig fungerat så länge Sofia ägt bilen?

kanske var klumpigt utryckt.

1. det är en GSM telefon, klara alltså bara av GSM, inte 3G
2. sim kortsläsaren klara intea v sim kort med för mycke minne (hur mycke den klarar beror på vilken variand/årsmodell du har)
av Sofia82
Fred skrev:Jag har en -02 med ett nytt Tele2 parkort, fungerar finfint.

Sofia, du skriver att telefonen "har slutat fungera". Betyder det att den fungerat tidigare men plötsligt slutat fungera utan att du gjort någon förändring?

Mvh
/Fred
Hej Fred

Japp telefonen har fungerat... den fungerade ett tag efter att vi köpte den och sedan började den hänga sig när man pratade och rätt som det var så fungerade den inte alls:-(
av Sofia82
vaim skrev:Jag har en v70 01 och kör comviq kontantkort. Det står var god vänta 5-10min sen så kommer det igång. Har du provat att vänta länge?
Jag har väntat jätte länge utan att göra något men det händer inget...
av Fred
Då verkar det ju som att telefonen gått sönder på något sätt. Eftersom du uteslutit SIM-kortet, gjort telefonen strömlös, uppdaterat mjukvaran och kollat sekretessluren. Just det att telefonen började med att hänga sig då och då under samtal för att sedan helt dö tyder på att det är något mer komplicerat.

Tyvärr är det nog felsökning som gäller... :roll:

Mvh
/Fred
av Sofia82
Fred skrev:Då verkar det ju som att telefonen gått sönder på något sätt. Eftersom du uteslutit SIM-kortet, gjort telefonen strömlös, uppdaterat mjukvaran och kollat sekretessluren. Just det att telefonen började med att hänga sig då och då under samtal för att sedan helt dö tyder på att det är något mer komplicerat.

Tyvärr är det nog felsökning som gäller... :roll:

Mvh
/Fred
Ja du har nog tyvärr rätt... tack för hjälpen iaf :roll:
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]