Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
CarMan skrev:Som seriös firma så lämnar man garanti på sina utförda jobb.

man kan inte lämna garanti på en omlödd styrenhet. defenetivt inte på den här styrenheten då den inte går at öppna på normalt sett.

jag har sett några som har öppnat sina, o sen sålt bilarna. den nya äkaran åker på smällan nåt år senare (dessa styrenheter är inte snygga efter att nån "öppnat den")
Skitsnack, alla firmor kan lämna garanti på utfört arbete. Man är skyldig att följa gällande lagar med dess klausuler om reklamation, så en seriös elektronikfirma klarar alldeles utmärkt av att fixa både ABS-boxar och kallödda DIM's med reklamationsrätt....delar som Volvo bara byter ut. Att man får ta sig in i höljet med lite våld är inget som påverkar över huvud taget, bara man får ihop det igen.

/Thomas
av joelmaga
hej
jag fick samma meddelande på min xc70, den gav felkod höger sensor bak, bytte abs sensorerna och då sa dom att de var fel på styrenheten, så jag lämnade in den till innosund på rep, blev inge bättre, då fick jag byta navet höger bak, och nu fungerar de bra
av depthless
Jag har inte kommit så långt än till byte, bilen har stått på parkering större delen av året. Ska köpa styrenhet på Skruvat och få det inmonterat av en kompis som jobbar på Bilia, han mekkar med bilar på fritiden.

Finns det lamdasonder som har något med ABS-styrenheten att göra, eller i varje fall till varje hjul, vet inte hur det funkar, kanske borde vara värt att byta dem med eftersom bilen är från år 2000. Det mesta verkar behöva bytas ut efter 10 år.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]