NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Cynisk inställning från Ford.

Måste det vara laserinställning eller funkar det med "vanlig" inställning som man kan få lite överallt?
av WSAB
Nej det funkar väl det med, men jag har fått för mig att mätningen är exaktare med laser då alla hjulen mäts samtidigt.

Samtidigt tror jag inte att det bara är Ford som gör så, utan så gör nog dom flesta bilfabriker.
av Killerkrantz
_lucifer_ skrev:
XC90_Executive skrev:Det kanske är fel på däcken helt enkelt?! :roll:

Fick fyra 18" bytta på garantin pga att dom var "taggiga".
Det är kul att någon tar på sig något ansvar iaf. Men i vissa fall vill ingen ta på sig ansvaret föränn man verkligen kan bevisa vad som är fel. Då är det även som okunnig bilägare svårt att få hjälp att hitta felet.
Mycket tråkigt.. men stå på dig! Ibland (eller i mitt fall lite för ofta) uppstår liknande situationer. Bilen blir inte bättre av att du sitter och är sur på Volvo.
Leta upp en annan återförsäljare eller i värsta fall får du lägga ut egna pengar på en oberoende felsökning och kanske få tillbaks dina utlägg om dom hittar ett fel.
Jag drabbas inte privat då de e en tjänstebil... har nu gjort en 4hjulinställning... de vägrar att ta däck på garanti... garantin på däck är endast 100 mil. Som sagt vi har avtal med andra bilmärken som har mkt generösare garantier....
av Klumpen
Jag tror jag har detta problemet på min S40. Alla däck är hur fina som hellst förutom höger bak. Det är heelt slut och så fort man kommer upp i 95km/h och 110km/h så börjar det låta nåt så gud in i helvete:O Skönt med en förklaríng iaf. Vad kostar en sådan inställning?
Tack!
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]