Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lånar lite utryumme! 8)

Har samma "problem" att ACCn startar i min V70 -01a.
Men min ACC startar när jag larmar av bilen och öppnar dörren, alla paneler är släckta. Dock inte varje gång. Utan lite sporadiskt.
Oavsett om jag har använta accn eller kört med den avstängd.
Och bilen kan ha varit avstängd i 2-3timmar (Inte 50min som nämdes innan), när jag larmar av.
Det är inte riktigt som ni beskriver, men förhöppningsvis inget fel.
Accn fungerar i övrigt bra.

Första gången det händet så såg man ju bara $$$$$$$$$ som rann iväg. :wink:
Ang. mitt problem med att bilen bara "dog" är löst...
Tisdag kväll när jag skulle hem från jobbet så dog den 3ggr på riksvägen i 70km/h..inte så roligt sen 2ggr på gatan.
Tog ur batteriet och ladda det över natten och satte i det igen innan jag skulle till jobbet. Vrider på nyckeln och det händer inget! Rucklar på nyckelni tändningslåset, försöker låsa bilen med gick inte tänkte om det var nå skit med larmet.
Försöker starta den och den vill nästan gå igång och ibland är allt svart! Kul tänkte jag, det är ju inte lite elektronik i dessa bilar. Lyckas få igång den och kör den till Volvo och dom kunde titta på den under fredagen, sen ringer dom på fredag och har hittat felet!
Pluskabeln på polen i motorutrymmet bredvid säkringsboxen var inte fastdragen :P

Har inte ens varit där och skruvat...tur att det är fixat nu och att det inte var ett så dyrt fel!

Tack för alla förslag osv!
Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]