- mån 31 aug 2009, 15:25
Den felkod, eller rättare översättningen av felkoden jag fick är "lambdareglering". Men som jag förstått av vad ni skrivit här så kan det vara flera saker som ställer till det? Jag vet inte om jag har någon större lust att skruva allt för mycket på bilen. Men att göra rent gasspjället låter som något enkelt, vad krävs för att göra det? Jag vet visserligen inte ens var det sitter och hur man tar loss det, är det något som inte är allt för svårt så klarar jag det nog.
Om inte det hjälper så blir det nog till att lämna in bilen för resten. Men det är bra att ha lite aning om vad som kan vänta.
Men jag tror jag förstår varför avgaserna luktar konstigt, det kan vara så att det är för mycket bensin. Alltså att pga att något är fel så skickas det genom för mycket bensin och så luktar avgaserna därefter, kan det vara så? (inte den bästa beskrivningen kanske :D )
Edit: Jag ska lämna in bilen på service nästa vecka, så då kanske dom hittar något får man hoppas.
Om inte det hjälper så blir det nog till att lämna in bilen för resten. Men det är bra att ha lite aning om vad som kan vänta.
Men jag tror jag förstår varför avgaserna luktar konstigt, det kan vara så att det är för mycket bensin. Alltså att pga att något är fel så skickas det genom för mycket bensin och så luktar avgaserna därefter, kan det vara så? (inte den bästa beskrivningen kanske :D )
Edit: Jag ska lämna in bilen på service nästa vecka, så då kanske dom hittar något får man hoppas.
Volvo V70N -01 *såld*
Volvo V70 II 2.5T -08
Volvo V70 II 2.5T -08
- By sicnarf