Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inget vatten har återkommit sedan jag stängde av AC:n, ändå kollade Volvo hela dräneringsslingan igår och de sa att den var OK och blåste ur den. Detta är mycket skumt för det hällregnade hela eftermiddagen igår utan att det blev blött på golvet igen.
Böt mekanismen till takluckan i maj 2010 efter att ena skenans mekanism gått sönder, inget läckage efter det heller. Jaja, den 8:e juli har jag tid hos Volvo för felsökning, hoppas den kan påvisa vad som är galet.
jag hade samma problem på min förra bil, en peugeot 206. Där var felet att fuktspärren i förardörren var kass och när det regnade på rutan så att det rann ner vatten i dörren fortsatte det in över tröskeln och ner på golvet istället. Sjukt irriterande problem.
gurrish skrev:jag hade samma problem på min förra bil, en peugeot 206. Där var felet att fuktspärren i förardörren var kass och när det regnade på rutan så att det rann ner vatten i dörren fortsatte det in över tröskeln och ner på golvet istället. Sjukt irriterande problem.
Jag tror du har en mycket bra poäng där. För idag har det regnat satan här i Västerås och jag har sett en liten svag rand med vatten komma från tröskeln och det ser ut som det har droppat från dörren. Så nu börjar man närma sig felet. Hur löste du ditt problem, böt du listen?
Om fenomenet är som hos en del Bmw modeller så är det en barriär av plast eldyl som skall täta innanför dörrpanelen som läcker.

Tar man bort dörrpanelen/dörrsidan så ser man om det sitter plast som skydd bakom denna.

På Bmw måste man limma om denna barriär för att förhindra regnvatten att läcka emellan och orsaka det problem som beskrivs i denna tråd.
precis, fuktspärren togs bort och limmades om, så var problemet borta tills limmet släppte och man var tvungen att göra om det.

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]