- lör 22 aug 2009, 09:53
Volvos egen adapter har MYCKET kortare kablage än USA Specs (som du sett på instruktionsbilderna). Jag gömde min Volvoadapter inne i ryggstödet i bakstödet, de där längst ut mot dörrarna. Det var var på det berömda håret att kablaget räckte till handskfacket där jag hade min iPod. Jag hade inte skarvat om jag var du, försök gömma adaptern på något närmare ställe om du kan.
EmilV70T5 skrev:Nej, det gör ingenting att det sitter andra kablar. Svart kabel till chassijord bara och hela stereons hölje utgör ju chassijord. En ringkabelsko bara så är det problemet ur världen.S.t.r.a.n.D skrev:Fick du inte med någon monteringsanvisning?? De brukar vara ganska tydliga.jag har följt den anvisningen men mitt strömkablage är kortare än det som beskrivs i anvisningen. Min adapter har suttit i en S80 förut så det kanske är olika längder till olika bilar. Går det att skarva en sådan kabel eller ska man byta plats på adaptern? (Finns nämligen en angiven plats i anvisningarna men tycker att det borde gå att sätta vart man vill). Bilden där dom visar vart man ska jorda adaptern tycker jag är dålig. jag hittar mest skruvar där det redan sitter andra kablar men det kanske inte gör något?
Här har du den annars: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE
Volvos egen adapter har MYCKET kortare kablage än USA Specs (som du sett på instruktionsbilderna). Jag gömde min Volvoadapter inne i ryggstödet i bakstödet, de där längst ut mot dörrarna. Det var var på det berömda håret att kablaget räckte till handskfacket där jag hade min iPod. Jag hade inte skarvat om jag var du, försök gömma adaptern på något närmare ställe om du kan.

- By jasselito