Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnusd
Trimma bilen
Läste en spännande tråd om 140hk-motorn där den enda skilnaden mot 170hk-motorn är programvaran. Får väl uppgradera bilen! :lol:

Men i detta fallet borde det väl vara strömförsörjning (Generator, batteri) som inte klarar att leverera tillräckligt med "kräm". Det är ju nästan så att man får slå av AC.n vid omkörning.
av *pettson*
Vad är det som gör att du tror att din AC är elektrisk?..
AC pumpen drivs av en rem. Remmen drivs av din motor. Som tur är så är ju inte AC så tungdrivna. Dom stjäl bara runt 15hk.... Vill man runt detta så får man köpa sej en annan typ av AC pump som är utväxlad. Det finns jättefina sådana, men räkna med ca 10.000 för pumpen, plus montering.
Användarvisningsbild
av buddha88
menar du ac pumpen "pettson" 2545 kr på en sajt, billigt tycker ja, om d nu e kvalite
Användarvisningsbild
av buddha88
buddha88 skrev:menar du ac pumpen "pettson" 2545 kr på en sajt, billigt tycker ja, om d nu e kvalite
sorry, läste inte helt klart :D
Användarvisningsbild
av Nexus
trampa gasen i botten vid omkörning så slår luftkonditioneringen automatiskt av....
av magnusd
trampa gasen i botten vid omkörning så slår luftkonditioneringen automatiskt av....
Man lär sig något nytt varje dag... tack
Vad är det som gör att du tror att din AC är elektrisk?..
Okunnighet, skulle jag tro. :oops:
Dom stjäl bara runt 15hk
Bara? På 140 HK är det inte så bara, tycker jag, men inte så mycket att göra åt tydligen. Nu vet jag åtminstone varför bilen går sämre med AC påslagen. Så dåligt att det motiverar en ny pump för 10 000:- tycker jag inte den går.

Ledsen för alla dumma frågor och jag tackar för ert tålamod och era svar.

\\Magnus
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]