Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halmstaden
...när hon själv hade svart dagmamma och inte betalade sin tv-licens. Ni vet, sånt som andra fått gå för. Och fick flera p-böter på en bil med körförbud! :-)-) :-)))))
av Lövet
I danmark är skatten pengabaserad, dvs det är bara en procentsats i påslag. I norge är skatten lite smartare upplagd i alla fall eftersom man bara betalar för koldioxidutsläppet. Utrustning blir alltså inte dyrare i norge vilket det blir i danmark.

Sedan är det ju så att visst är bilarna dyrare, men andrahandsvärdet är betydligt högre också än i Sverige.
Användarvisningsbild
av falcon
Danmark har väl dessutom högre moms än oss?.
Det lönar sig väl för oss att åka till Danmark och köpa en ny bil, då vi betalar svensk moms eller?
av Lövet
Tidigare har det varit väldigt lönsamt att åka och köpa en bil i Danmark utan moms och skatt men jag vet inte riktigt hur bra det fungerar just nu. Den danska kronan står skyhögt just ju.
av matzen10
Lite offtopic (sorry Brainy!)
1 DKR = 1,40 SKR. Så visst skiljer det en del..
Bensinen i Danmark kostade +1 SKR/liter jämfört med här hemma (förra veckan). Trodde det skulle vara mer påslag än så, faktiskt. Tur att det bara blev en tankning på vägen till Tyskland ;-)

M V H
---> Matzen
Användarvisningsbild
av Brainy
Mjo, när jag åkte ner så låg DKR i ungefär lika, såg till att tanka det sista jag gjorde när jag lämnade SE så jag skulle slippa tanka där. Samma sak i Norge. Sen är det bara att hålla det här berömda ägget så bilen inte drar så mycket soppa ;)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]